سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز:

افزایش کسری عمومی انگلیس/ طرح‌های نافرجام "جرج آزبورن" در سالم‌سازی بودجه

کسری عمومی انگلیس، یعنی کسری با در نظر گرفتن حساب‌های ویژه و حساب‌های اختصاصی، استانداری‌ها و شهرداری‌ها و همچنین دولت‌های محلی، در ماه آوریل افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان آمار انگلیس با انتشار گزارشی اعلام کرد کسری عمومی کشور در ماه نخست سال مالی تازه انگلیس، یعنی سال مالی 2014 -2015 ،به 11 میلیارد و 500 میلیون پوند رسید که نسبت به همین ماه در سال 2013 به حدود یک میلیارد و 900 میلیون دلار رسید.

این سازمان آمار انگلیس در این گزارش تصریح می‌کند در آمار و ارقامی که درباره میزان افزایش کسری عمومی کشور ارائه شده است مبالغی که برای نجات برخی بانک‌های کشور در زمان بحران کنار گذاشته شده است و یا مبالغی که بانک مرکزی انگلیس برای بازخرید اوراق قرضه و سهام در دست مردم به منظور افزایش نقدینگی اختصاص داده لحاظ نشده است.

افزایش میزان کسری عمومی انگلیس در ماه آوریل، پیش از هر چیز خبر بدی برای "جرج آزبرن" وزیر اقتصاد و دارایی انگلیس و سیاست ریاضت اقتصادی است که طرحی برای سالم‌سازی ساختار بودجه عمومی کشور به اجرا گذشته است.

با این حال گزارش سازمان آمار انگلیس حاکی از آن است که میزان کسری عمومی این کشور در سال مالی گذشته ،سال مالی 2013 -2014 با حدود هفت میلیارد و 800میلیون پوند کاهش نسبت به سال مالی 2012-2013 به 107 میلیارد و 400 میلیون پوند رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.