سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

توت‌فرنگی شناسنامه‌ی بخش کشاورزی کردستان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سنندج، با اشاره به درآمد زایی بالای کشت مکانیزه توت فرنگی در کردستان، گفت: توت فرنگی می تواند به عنوان یک محصول درآمدزا، زمینه اشتغال جوانان استان را فراهم کند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، سپری گفت: توت فرنگی در پی رونق بازار خرید و فروش و همچنین استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی خارج و داخل استان می تواند زمینه ساز اشتغال جوانان و افزایش درآمد بیشتری برای کشاورزان منطقه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج، با اعلام اینکه در دو سال اخیر حضور جوانان علاقمند در امر توسعه مزارع مکانیزه توت فرنگی به طور قابل توجه ای افزایش یافته است، افزود: این امر با حمایت های سازمان جهاد کشاورزی و پرداخت تسهیلات و همچنین معرفی ارقام جدید میسر شده است.

سپری با ذکر این نکته که در حال حاضر سطحی معادل 1500هکتار در شهرستان سنندج به کشت توت فرنگی اختصاص داده شده است، افزود: حدود 200 هکتار آن طی دو سال اخیر به صورت مکانیزه کشت می شود.

وی با اعلام اینکه تمام کشت های جدید به صورت مکانیزه انجام می شود، بیان کرد:  از جمله شاخص های کشت مکانیزه کشت ردیفی (ترجیحاً با دستگاه پشته ساز) آبیاری نواری (قطره ای) استفاده از ارقام تجاری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج، در پایان علت اصلی استقبال از کشت مکانیزه توت فرنگی را درآمد زایی بالای آن و همچنین از لحاظ اینکه هیچ محصولی قدرت رقابت با آن را ندارد، اعلام کرد./س
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.