سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خبرداد

مبادله‌ جهانی اطلاعات الزامی است

نصرالله جهانگرد گفت: برای پیشرفت در زمینه فاوا واستفاده از ظرفیت‌های جهانی به مبادله اطلاعات نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، چهارمین کنفرانس آماده‌سازی ملی برای اجلاس سران جامعه اطلاعاتی امروز صبح با حضور مسئولین حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد.

نصرالله جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران دراین کنفرانس که یکی از مهم‌ترین رویداد سالانه در ایران در زمینه جامعه اطلاعاتی است، گفت: آینده توسعه اقتصادی کشور ما به طور مستقیم متاثر از حوزه فاوا است و نگاشت که توسع آینده جهان در این بخش نهفته است به همین خاطر مذاکرات سنگینی بین سران انجام شده است.

وی افزود: ما در پی سال‌های 2000 تا 2005 مشارکت سنگینی داشته‌ایم و در تمام مراحل تدوین سند و مفاخر در این چالش‌های شرکت داشتیم ما یکی از چند کشور اصلی در بخش مشارکت و ارتقای کشور بوده‌ایم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران امسال و سال آینده را سال مهمی برای فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و اظهار کرد: شناخت فرصت‌های جهانی تصمیم‌های بین‌المللی برای حفظ منافع کشور حیاتی و مهم است و امیدواریم در پی این چند سال که پیگیری‌های زیادی انجام شده است سرمایه‌ای برای گام‌های بعدی ما باشد.

جهانگرد تصریح کرد: لازم است که ما مبادله‌ جهانی اطلاعات را داشته باشیم  تا از تصمیمات و ظرفیت جهانی استفاده کنیم چرا که استفاده از اطلاعات و مشارکت‌های جهانی در تمام عرصه اقتصادی آینده کشور تاثیر دارد وشناخت ما از فعالیت‌های سازمان کلیه نهادها لازم است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطرنشان کرد: پیشنهادم این است که زیر نظر سازمان ملل قرار گیرد که همه به دنبال این هستیم که شبکه ملی خود را گسترده تر کنیم.
گفتنی است، کنفرانس آماده سازی ملی برای اجلاس سران جامعه اطلاعاتی که بررسی چالش‌ها در روند تصمیم سازی برای سال 2015، توصیف اقدام‌ها و دستاوردهای ملی در زمینه جامعه اطلاعاتی بررسی توابق و گزارش‌های فعالیت‌های تکمیل شده در ارتباط با شاخص‌های جامعه اطلاعاتی نظارت و پیگیری درخصوص دریافت اطلاعات از گروه‌های کاری، به روزآوری برنامه‌های کاری سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی به منظور دستیابی به اهداف wsis ایجاد هم افزایی ملی وایجاد فرصت‌هایی برای ارتقای قابلیت‌های شرکت‌ها در زمینه جامعه اطلاعاتی پرداخته شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.