سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدودف به کريمه می‌رود

نخست وزیر روسیه روز یکشنبه سفر دو روزه خود به کریمه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "دمیتری مدودف" نخست وزیر روسیه روز یکشنبه سفر دو روزه خود به کریمه را آغاز خواهد کرد. 

براساس اطلاعیه ای که در وب سایت رسمی دولت روسیه منتشر شده است نخست وزیر روسیه بیست و پنجم ماه مه به اداره فدرال خدمات مهاجرت روسیه در شهر سواستوپول خواهد رفت تا فرآیند صدور گذرنامه برای اتباع روسیه را نظارت کند. 

مدودف که ریاست حزب روسیه متحد را در دست دارد همچنین در اتاق دیدارهای عمومی این حزب با افرادی محلی دیدار خواهد کرد. 

نخست وزیر روسیه همچنین بیست و ششم ماه مه با مسئولان منطقه کریمه دیدار و درباره ایجاد مراکز تفریح کودکان در کریمه گفتگو خواهد کرد. وی سپس از مرکز بین المللی کودکان آرتک (مراکز پیشآهنگی) دیدار خواهد کرد. 

از زمان پیوستن کریمه به روسیه در هجدهم مارس گذشته تاکنون حدود 750 هزار گذرنامه روسیه برای مردم کریمه صادر شده است. این دومین سفر مدودف به کریمه از هجدم ماه مارس تا کنون به شمار می رود. 

هیئتی بزرگ از مسئولان بلندپایه و وزرای دولت روسیه مدودف را در این سفر همراهی می کنند. 

در حال حاضر اداره فدرال خدمات مهاجرت روسیه برای افرادی که در منطقه کریمه  و شهر سواستوپول اقامت دایم دارند گذرنامه روسیه صادر می کند. 

مراکز موقت صدور گذرنامه همچنین در سیمفروپول مرکز کریمه و شهرهای سواستوپول و کرچ برپا شده است. برای مثال مرکز سواستوپول حدود 300 کارمند دارد که در دو شیفت کاری فعالیت می کنند و روزانه هفت هزار گذرنامه آماده می کنند. 

در مجموع 256 هزارو هشتصد و هشتاد و سه گذرنامه تا نوزده ماه مه آماده خواهد شد. اردوگاه بین المللی کودکان آرتک شانزدهم ژوئن 1925 افتتاح شده است. به رغم اینکه این اردوگاه در حال حاضر در شرایط خوبی قرار ندارد، امسال دستکم میزبان 4 هزار کودک خواهد بود. با این حال این اردوگاه نیازمند تعمیر و نوسازی است تا بتواند میزبان کودکان بیشتری باشد. 

کریمه در مجموع پنجاه و هفت اردوگاه تفریحی کودکان و ده مرکز سلامت دارد. در سواستوپول نیز نه اردوگاه تفریحی کودکان و دو مرکز سلامت وجود دارد. همه این مراکز تا پایان ماه مه بررسی خواهند شد تا از نظر بهداشت و سلامت وضعیتشان بررسی شود. 

روسیه به جز کریمه 52 هزار اردوگاه و مرکز بهداشتی ویژه کودکان دارد که امسال میزبان 8.5 میلیون کودک خواهد بود. از این کودکان 2 میلیون و هشتصد هزار کودک مشکلات اجتماعی و خانوادگی دارند. میانگین هزینه اقامت در این اردوگاهها هفده هزار روبل معادل حدود 500 دلار آمریکا است. 

بیش از سی هزار کودک از بخشهای مختلف روسیه امسال تابستان خود را در کریمه سپری خواهند کرد. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.