سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار خوشنواز در نشست خبری اعلام کرد

ناشناخته بودن ظرفیت‌های تجهیزاتی و عملیاتی "سپاه حفاظت" برای دنیا/ اجرای بیش از 90 هزار ماموریت در سال 92

فرمانده سپاه حفاظت انصار المهدی(عج) در نشست خبری از اجرای بیش از 90 هزار ماموریت موفق توسط سپاه حفاظت انصار المهدی(عج)در سال 92 خبر داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی سپاه؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد جواد خوشنواز فرمانده سپاه حفاظت انصار المهدی(عج)صبح امروز (یکشنبه 4 خردادماه) در نشست خبری که در آستانه پنجم خرداد سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر حفاظت از شخصیتها توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه حفاظت انصار المهدی(عج) در جمع خبرنگاران به تشریح ماموریت های سپاه حفاظت انصار المهدی(عج) پرداخت.
 
سردار خوشنواز با اشاره به فلسفه وجودی سپاه حفاظت انصار المهدی(عج) اظهار داشت: استکبار جهانی با شکل گیری هر انقلابی در صورتی که منافعشان را تامین نکند دست به توطئه و تخریب می زند که با پیروزی انقلاب اسلامی که استکبار معادلات خود را بر هم ریخته دید تمامی توطئه‌ها از جمله قومیت‌گرایی و ترور شخصیت‌ها را دنبال کرد تا از این طریق اهداف خود را در براندازی نظام جمهوری اسلامی پی بگیرد.

وی افزود: بعد از ترور شهید مطهری حضرت امام(ره) فرمان تاریخی حفاظت از شخصیت ها را صادر کردند؛ پس از صدور این فرمان مقدمات در سال 58 آغاز و پس از شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر این مجموعه شکل گرفت و در دهه دوم سازمان ثابت خود را به عنوان سپاه حفاظت انصار المهدی(عج) پیدا کرد.

فرمانده سپاه حفاظت انصار المهدی(عج) پیرامون سطح آموزشها در این یگان اظهار داشت: سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) از ابتدای تشکیل هیچ گونه وابستگی آموزشی به خارج نداشته و از ظرفیت های درونی و تجارب همواره در آموزشها استفاده کرده ایم و امروز به ظرفیتهایی در آموزش دست یافته ایم که حاضریم تجربیاتمان را به کشورهای دوست منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به هیچ یک از اصول و قوائد بین المللی پایبند نیستند و تنها به دنبال رسیدن به اهدافشان با هر وسیله ای می باشند گفت: ما جدای از رصد دقیق آنها همواره به ارتقاء به آمادگی‌های خود می پردازیم.

سردار خوشنواز تاکید کرد: در مقطع کنونی ما در جمهوری اسلامی ایران نه تنها در آموزش بلکه در اطلاعات، عملیات و تجهیزات خود را کمتر از دنیا نمی بینیم بلکه با خلاقیت نیروهای خود تجهیزاتی در کشورمان ساخته شده که نه تنها دنیا به آن دسترسی ندارد بلکه از آن نیز بی خبر می باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که قربانیان زیادی از پدیده شوم ترور دارد مدعی مقابله با تروریسم است، قادر است تجربیات ارزنده خود را که منجر به نجات جان مردم می شود را به سایر کشورهای دوست و همسایه انتقال دهد.

فرمانده سپاه حفاظت انصار المهدی(عج) با بیان اینکه پس از واگذاری مسئولیت حفاظت از شخصیتها به سپاه اقدام عملی موفقی از سوی تروریست ها صورت نگرفته است گفت: هر چند امروز شکل توطئه ها تغییر کرده و دشمنان برای رسیدن به اهداف ناپاک خود آموزش اقدامات تروریستی را در فضای مجازی دنبال می کنند که ما به طور دائم در حال رصد این تهدیدات هستیم و پیش بینی های لازم در خصوص آنها صورت می گیرد تا ماموریت به بهترین شکل دنبال شود.

سردار خوشنواز با تاکید بر اینکه در انجام ماموریت ها نگاه ما تکلیف مدارانه است و توجهی به رویکرد، جناح و نگاه سیاسی افراد نداریم گفت: نگاه ما به اینکه چه کسی دارای چه رویکردی است نمی باشد؛ ما خارج از تفکر و نگاه افراد مکلفیم از شخصیت حقیقی و حقوقی آنان حفاظت کنیم به طور مثال اگر رئیس جمهور هم دیدگاهی داشته باشد ما مسئولیت نداریم نگاه او را دنبال کنیم بلکه وظیفه ما حفاظت از شخصیت حقیقی و حقوقی او است هر چند سپاه با بصیرت کامل مسائل سیاسی را دنبال می کند.

وی افزود: تعداد افرادی که نمی خواهند تیم حفاظتی داشته باشند کم نیست اما بر اساس تکلیف و اصرار ما آنها متقاعد شده و موضوع حفاظت از این شخصیتها دنبال می شود.

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) با بیان اینکه پس از ترور دانشمندان هسته ای به ظرفیت های مطلوبی دست یافته ایم گفت: این ظرفیت های عملی توان ما را به منظور پیشگیری و مقابله به تهدیدات ارتقا بخشیده و پس از ابلاغ این ماموریت به حمدالله مشکل خاصی به وجود نیامده است.

سردار خوشنواز برگزاری اجلاس غیر متعهدها و برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور در سال گذشته را از جمله مهمترین ماموریت های سپاه حفاظت بر شمرد و اظهار داشت: در مراسم تحلیف رئیس جمهور در سال گذشته برای اولین بار سران کشورها حضور داشتند همچنین اجلاس عدم تعهد نیز که دومین اجلاس معتبر دنیا محسوب می شود در نهایت امنیت و آرامش برگزار شد و به لطف خدا سپاه سربلند از آن بیرون آمد.

وی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیداری از اجرای ماموریت حفاظت و برقراری امنیت در اجلاس عدم تعهد به عنوان "عمل صالح" یاد کردند.

سردار خوشنواز در پایان با ارایه آماری از ماموریت‌های انجام شده سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) در سال 92 اظهار داشت: بیش از 90هزار ماموریت در سال 92 اجرا شد که با محاسبه آن به رقم بیش از 247 ماموریت در روز و 10 ماموریت در ساعت می رسیم که نشانگر کار سخت و سنگین سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) است و در سال جاری این ماموریت ها با همین شدت دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.