سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال رایزن فرهنگی ایران از توسعه‌ی فعالیت‌های کانون در فرانسه

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس از توسعه‌ی فعالیت‌های بین‌المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون در کشور فرانسه استقبال کرد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ دکتر "مسعود اخوان کاظمی" در دیدار با معاون تولید و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون اظهار امیدواری کرد که از ظرفیت‌های کانون برای گسترش همکاری‌های فرهنگی، هنری میان دو کشور بیشتر استفاده شود.

این مسئول فرهنگی که در دوران کودکی خود عضو یکی از مراکز کانون کرمانشاه بوده است، از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و برپایی کارگاه‌های آموزش هنر در این کشور از سوی کانون استقبال کرد.

به گزارش اداره‌ی کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در این دیدار که در پاریس صورت گرفت مهدی باقری معاون تولید کانون به معرفی فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده کانون در حوزه‌ی تولید محصولات فرهنگی‌هنری به‌ویژه تولیدات سینمایی کانون پرداخت و محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز با بیان این‌که در سال‌های اخیر بیش از 30 هفته‌ی دوستی توسط کانون در کشورهای مختلف برگزار شده است گفت: انتظار می‌رود این تبادلات فرهنگی بیش از گذشته گسترش پیدا کند.

وی با یادآوری این‌که داستان برخی از فیلم‌های کانون، در سال‌های گذشته به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان فرانسه راه یافته است اظهار امیدواری کرد کتاب‌های بیشتری از کانون به زبان فرانسوی ترجمه و منتشر شود.

ناشران فرانسوی در سال‌های اخیر حق نشر برخی از کتاب‌های  کانون را خریداری و این آثار را برای کودکان و نوجوانان این کشور منتشر کرده‌اند هم‌چنین کانون نیز برخی از کتاب‌های خود از جمله برخی آثار کلرژوبرت نویسنده‌ی دارای اصلیت فرانسوی‌ و ساکن ایران را در قالب کتاب‌های چند زبانه منتشر کرده بود.


انتهای پیام/اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.