سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

سد کوثر آبگیری شد

سد کوثر با گذشت 15 سال از مراسم کلنگ‌زنی بالاخره آبگیری شد تا بخشی از این سد مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ در مراسم آبگیری سد کوثر که دیروز و همزمان با سالروز فتح خرمشهر در شهرستان کوثر برگزار شد، نماینده شهرهای خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این سد با پیشرفت 86 درصد در حال اجراست که هنوز برای تکمیل آن تلاش و جدیت مستمر نیاز است.

جلیل جعفری‌بنه خلخال تصریح کرد: ‌این سد بعد از گذشت 15 سال از کلنگ‌زنی به دلیل تأمین نشدن منابع اعتباری در دولت‌های گذشته همواره به تعویق افتاده و تاکنون به شکل کامل به بهره‌برداری نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد: برای بهره‌برداری کامل 165 میلیارد ریال اعتبار ملی برای این طرح امسال پیش‌بینی شده تا سد کوثر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: ما امروز شاهد آبگیری 20 درصد از این سد برای تأمین آب مورد نیاز باغات گیوی هستیم تا این باغات از خشکسالی هدر نرفته و زمینه آبیاری آنها فراهم آید.

جعفری‌بنه خلخال بیان کرد: ‌امیدواریم تا پایان سال این سد که در رکود و تعطیلی است، فعال شده و با بهره‌برداری از آن کشاورزان منطقه بتوانند از نتایج آن استفاده کنند.

وی در ادامه یادآور شد: با آبگیری این سد شاهد توسعه و بهبود 10 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه، کنترل سیلاب، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه می‌شویم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کوثر ، آبگیری ، سد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.