سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

2 تن از کشته‌شدگان حمله به موزه يهوديان در بروکسل اسرائیلی هستند

2 اسرائیلی از جمله کشته شدگان در حمله به موزه یهودیان در بروکسل هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه در خبری فوری به نقل از مقامات بلژیکی اعلام کرد دو اسرائیلی از جمله کشته شدگان در حمله به موزه یهودیان در بروکسل هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی  روز یکشنبه اعلام کرد دو نفر از سه نفر کشته شده در حمله به موزه یهودیان در بروکسل گردشگران اسرائیلی هستند.

ییگال پالمور در اشاره به حمله مهلک روز شنبه در پایتخت بلژیک گفت:" یک زوج اسرائیلی 50 ساله اهل تل آویو که به عنوان گردشگر به بروکسل رفته بودند از جمله قربانیان این حادثه هستند."

او همچنین گفت:" ما به مقامات بلژیکی، دستگاه قضایی و پلیس این کشور برای بررسی این جنایت وحشتناک اطمینان داریم."

در حمله مردان مسلح به موزه یهودیان در مرکز بروکسل در روز شنبه سه نفر کشته شدند، حمله ای که ظاهرا با احساسات ضد یهودی انجام شده است.

در همین حال مقامات کشورهای اروپایی این حمله را محکوم کردند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل  نیز اعلام کرد :" این حمله در نتیجه اقدامات تحریک آمیز دایمی علیه یهودیان صورت گرفته است."

"آویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجهرژیم صهیونیستی در اشاره ای اشکار به کمپین فلسطینیان در تحریم کالاهای اسرائیلی که در اروپا ریشه دارد اعلام کرد :" تحریکات ضد یهودی و ضد اسرائیلی در درخواست ها برای تحریم کالاهای اسرائیلی علت این حمله است."

روز شنبه وزیر کشور بلژیک اعلام کرد هنوز زود است بتوان گفت این حمله یک حمله علیه یهودیان بوده است اما شواهد ظاهرا از این امر حکایت دارند.

از اوایل دهه 1980 تاکنون این نخستین حمله مهلک به مرکز یهویان در کشوری محسوب می شود که حدود 40 هزار یهودی در آن زندگی می کنند و نیمی از این افراد ساکن پایتخت بلژیک هستند.



انتهای پیام/ 

برچسب ها: کشته ، موزه ، اسرائیلی ، یهودی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.