سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/ کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی:

از ظرفیت اقتصادی و نیروی کار برخوردار است

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشاورزی محوری ترین بخش توسعه کهگیلویه و بویراحمد است.

 جعفر گوهرگانی  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود:بخش زیادی از نیروی کار، ظرفیت های اقتصادی و نیز بسترهای سرمایه گذاری این استان در بخش کشاورزی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: وجود حدود 10درصد منابع آبی کشور و 270 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی شرایط ویژه ای به بخش کشاورزی این استان داده است .
گوهرگانی به حدود 130هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات گندم وجو در استان اشاره کرد و گفت: رعایت اصول فنی از سوی کارشناسان و بهره برداران از عوامل مهم و تاثیرگذار در توسعه و ارتقا راندمان تولید در بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص روند برداشت گندمدرسال جاری بیان کرد: بیش از 18 هزار تن گندم از ابتدا فصل برداشت تاکنون از کشاورزان این استان خریداری شده است.
این میزان گندم از سوی سازمان تعاون روستایی و مرکز خرید گندم بذری در مناطق گرمسیری خریداری شده است.
وی بیان کرد: تا کنون بیش از هفت هزار تن گندم بذری خریداری شده که پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 9 هزار تن گندم بذری و بیش از 50 هزار تن گندم سیلویی مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شود.
گوهرگانی اظهار کرد: سالانه بیش از 80 هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که با اجرای طرح های آبیاری تحت فشار، تامین آب زمین های دیم، بالا بردن مکانیزاسیون کشاورزی و نهادها بتوانیم این میزان تولید را افزایش دهیم.
گوهرگانی ابراز داشت: بیش از 11 مرکز خرید در کهگیلویه و بویراحمد کار خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این استان را انجام می دهند.
برخورداری از آب و هوای مساعد و بارش های جوی مناسب کهگیلویه و بویراحمد را به یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور تبدیل کرده است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.