سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یورو نیوز:

برای مردم شرق اوکراين،‌ تنها چيزی که مطرح نيست انتخابات رياست جمهوری است

36 میلیون نفر واجد شرایط رای در شرق اوکراین وجود دارد اما برای مردم این شهرها تنها چیزی که مطرح نیست انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری یورونیوز،اگر مردم شهرهای روس زبان همگرا با روسیه در شرق اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری کشور شرکت کنند 36 میلیون نفر واجد شرایط رای وجود دارد اما برای مردم این شهرها تنها چیزی که مطرح نیست انتخابات ریاست جمهوری این کشور است. 

 انتخابات ریاست جمهوری اوکراین امروز یکشنبه در این کشور برگزار می شود انتخاباتی که اگر روس زبان های شرق کشور نیز در آن شرکت کنند حدود 36 میلیون نفر واجد شرایط رای دارد.اما واقعیت آن است که این رویداد سیاسی در حالی قرار است امروز در سراسر این کشور برگزار شود که درشهرهای روس زبان همگرا با روسیه در شرق کشور ،اوضاع نه تنها رنگ و بوی انتخاباتی ندارد بلکه رنگ و بوی درگیری مسلحانه دارد. درگیری مسلحانه بین جدایی طلبان شرق اوکراین با نیروهای ارتش این کشور ادامه دارد. درگیری هایی که در نتیجه آن تاکنون شماری از دو طرف و به ویژه از بین سربازان اوکراینی کشته شده اند.

با این حال، مقامات کیف تدابیری در این مناطق و حتی شبه جزیره کریمه اندیشیده اند تا اگر مردم آن بخواهند در انتخابات شرکت کنند توانایی انجام آن را داشته باشند. "اولگ کوپرینکو "رئیس کمیسیون انتخابات کیف در این باره می گوید امکانی فراهم کرده ایم تا اگر برخی افراد در برخی حوزها نمی توانند رای دهند به صندوق‌های رای کمیسیون انتخاباتی شهرها بروند و به نامزد مورد نظر خود رای دهند.وی افزود رای دهندگان همچنین می توانند به شهرهای دیگری که امنیت دارد بروند و رای دهند.

اگر میزان مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری امسال اوکراین بالا باشد در واقع مشروعیتی برای مقامات جدید کشور خواهد بود. اما در شهرهای روس زبان همگرا با روسیه در شرق کشور اصلا صحبتی از انتخابات نیست. مردم هر کدام از این شهرها می گویند ما جمهوری خاص خود را داریم . ما از دستورات کیف پیروی نمی کنیم و کیف نیز حق ندارد به ما دستور دهد.

حدود یک هزار نفر از ناظران بین المللی قرار است کار نظارت بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را برعهده گیرند. "ولادیمیر پوتین" نیز در اظهار نظری در همین باره اعلام کرد مردم اوکراین درباره رئیس جمهوری آینده کشورشان هر تصمیمی بگیرند به آن احترام خواهد گذاشت.اما با این حال یک بار دیگر برکناری "ویکتور یانکووچ" را کودتا دانست و آن را محکوم کرد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.