سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رایزنی شورای رقابت با دولت برای اعلام فرمول نهایی؛

تشکیل چند جلسه برای تعیین تکلیف "خودرو" کافی است؟!

پس از ماه‌ها انتظار قرار بود چهارشنبه 31 اردیبهشت شورای رقابت فرمول قیمت‌گذاری خودرو را نهایی کند اما اظهارات سخنگوی دولت کافی بود تا این شورا از اعلام نهایی فرمول دست کشیده و باز هم وعده جلسات آینده را دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پس از ماه‌ها انتظار و انتشار اخبار ضد و نقیض از سرانجام قیمت خودرو، شورای رقابت چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه فرمول قیمت‌گذاری خودرو را نهایی و در پی اعلام عمومی آن جهت تغییر و به روزرسانی قیمت‌ها بود.

در همین حال "محمدباقر نوبخت"، سخنگوی دولت صبح همان روز در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص زمزمه‌های افزایش قیمت خودرو که چندی پیش با محوریت افزایش 5 تا 20 درصدی بهای این محصول منتشر شده بود، گفت: "دولت با هر گونه افزایش قیمت خودرو مخالف است و شورای رقابت نیز هر گونه توافق برای افزایش بهای این محصول را تکذیب کرده است".

در این میان بر اساس گفته‌های "رضا شیوا"، رییس این شورا مخالفت دولت با افزایش قیمت، چندان هم‌سو با فرمول قیمت‌گذاری خودرو که قرار بود همان روز اعلام شود نبوده و این فرمول بر خلاف دیدگاه دولت که خودرو را در فضای ثبات قیمتی می‌بیند تدوین شده است.

بر این اساس؛ شورای رقابت از اعلام نهایی فرول قیمت‌گذاری پشیمان شده و اعلام آن را به بعد از دریافت برنامه دولت برای خودروسازان موکول کرد.

چراکه اگر برنامه دولت بر این باشد که حمایت مضاعف دیگری را از این صنعت اعمال کند حرکت خودرو در جاده گرانی، با شیب ملایمی انجام می شود.


حمایتی که اگر بدون قاعده و خارج از چارچوب باشد قطعا نیاز خودروسازی کشور را به کمک‌های دولت چند برابر کرده و از استقلال این حوزه جلوگیری به عمل می‌آورد. 

اما ابهامات در حوزه قیمت‌گذاری خودرو به اینجا ختم نمی‌شود، چرا که از طرفی دولت مدت زمان مخالفت خود را با افزایش قیمت خودرو اعلام نکرده و از طرف دیگر به گفته اعضای شورای رقابت توجه به "کیفیت" در فرمول جدید قیمت‌گذاری نقش بسزایی  داشته که این مسئله به دلیل نزولی شدن کیفیت خودروهای داخلی نوید کاهش بهای این محصول را می‌دهد.

بر این اساس؛ اختلاف نظرات در حوزه خودرو همواره صدرنشین سایر اخبار بوده ولی در این میان آنچه که همواره فراموش می‌شود تلاطم این بازار و انتظار مردم به عنوان خریداران اصلی برای ساماندهی آن است.

موضوعی که مشخص نیست نیاز به تشکیل چند جلسه دیگر دارد...

انتهای پیام/
برچسب ها: خودرو ، شورا ، رقابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
امیر
۱۶:۴۹ ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
بابا اینقدر شورای رفاقت و شرکا رو اذیت نکنین همش چند میلیون ناقابله شما مردم که اینقدر خسیس نبودین یه خورده به فکر خودرو سازها باشین .....والا
شهروند
۱۲:۴۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳
از دولت محترم که تا حالابه وعده خود وفا کرده نسبت کاهش این خودروهای بی کیفیت وغیره استاندار اقدام کند وبه فکر رفاه این ملت فلک زدباشید
محمد
۲۲:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
اگر کسی به فکر جان ملت باشه باید تعرفه را بردارن اون وقت مشاهده خواهید کرد با این پولی که میدیم این پراید قاتل چه ماشین با کیفیتی میشه سوار شد
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
" شورای رقابت "با کـی و با چـی و برای چه !؟!؟!؟
در رقابت پای دو یا چند نفر در میان است. نه انحصار مطلق !
رضا
۱۱:۱۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
این خودروسازان که همیشه میگن ضرر میکنیم تعطیلش کنید تا هم شما ضرر نکنید و هم جان ملت شریفمان ایران را بخاطر این محصولات بی کیفیت و گران از دست ندهیم
مهرداد
۰۹:۴۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
کی جلسات برای کیفی سازی میزارن
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
قیمت خودرو ها خیلی بالاست و مردم توان خرید ندارند، هیچ کش هم که به فکر مردم بیچاره نیست!!! همه میخوان به نحوی جیب خودشون رو پر کنند، اون هم با ضرر زدن به مردم. آیا این نوعی فساد اقتصادی و خیانت به مردم نیست؟ اگر قراره به فساد اقتصادی رسیدگی بشه به نظرم باید اول از خودروسازها شروع بشه.
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
همه‌ی این مسخره‌بازی‌ها واسه اینه که یه خودرویی مثل پـــــــــرایــــــــــد که ارزش نداره رو گرون کنید.
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
آيا قرار است به رئيس شوراي رقابت رانتي بدهند كه مي گويد توجيهي براي كاهش قيمت خودرو هاي بنجل وجود ندارد