سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر مهمترین اخبار "اقتصادی" شنبه ۱۳۹۳/۰۳/۰۳

مهم‌ترین عناوین خبری گروه "اقتصادی" که در روز شنبه ۱۳۹۳/۰۳/۰۳ منتشر شده است موضوعاتی چون: تولید کنندگان "سیب درختی" خسارات فراوانی را متحمل شد‌ه‌اند، شمار متقاضیان "بیمه بیکاری" در آمریکا همچنان در روندصعودی قرار دارد، صادرات کالا‌های "دانش بنیان" راضی کننده نیست/ افزایش صادارت در گرو افزایش "تولید" و... است

مهمترین عناوین خبری گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

وقتی وزیر تایید و متولی تکذیب می‌کند/ واقعیت "بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها" چیست؟!



این روزها مسئولان به مسئله بنزین توجه ویژه دارند. معاون وزیر نفت به تازگی تایید کرده است بنزین تولید شده در تأسیسات پتروشیمی، سرطان زاست و دلیل افزایش سرطان در کلان شهرها و تهران در چند سال اخیر نیز همین بنزین پتروشیمی بوده است.

"سکه" 987 هزار تومان/"طلای18عیار" 100 هزار و 581 تومان/"دلار"3283 تومان

 بازار سکه با تداوم روند کاهشی امروز در پی فروش دلار با بهای 3283 تومان ارزش هر قطعه سکه ی بهار آزادی را به 987 هزار و 500 تومان رساند که افت نسبی اونس جهانی نیز در این روند بی تأثیر نبود.

صادرات کالاهای "دانش بنیان" راضی کننده نیست/ افزایش صادارت در گرو افزایش "تولید"

رییس سازمان توسعه و تجارت گفت: قدم اول در افزایش صادرات کالاهای دانش بنیان این است که تولید افزایش یابد و مهم‌ترین اصل در تولید ثبات در اقتصاد است.

هشدار درباره رواج سیم و "کابل های غیراستاندارد"
مدیرکل استاندارد تهران با اعلام خبر توقیف حدود 40 هزار متر سیم و کابل غیراستاندارد، گفت: فروش و عرضه سیم و کابل یاد شده به علت نداشتن مجوز استاندارد ، توقیف و با تلاش بازرسان و کارشناسان این اداره کل ، در بازار لاله زار تهران ، پس از شناسایی ، جمع آوری شد.

اصلاح ساختار دستگاه‌های اجرایی آغاز شد
معاون جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، گفت: اجرای اصلاح ساختار دستگاه‌های اجرایی از معاونت توسعه مدیریت رییس جمهور آغاز شد.

بزرگترین نمایشگاه تخصصی دوسالانه "صنعت برق ایران" افتتاح شد

 هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت برق ایران که بزرگترین نمایشگاه تخصصی دوسالانه صنعت برق کشور محسوب می شود، امروز با حضور معاون وزیر نیرو، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مقامات استان اصفهان ، روسای اتحادیه ها و انجمن های این حوزه و همچنین جمعی از فعالان اقتصادی صنعت برق ، در محل نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان ، افتتاح شد.

بازار دارایی فکری،آغاز نهضت اقتصاد دانش بنیان در ایران
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار ، راه اندازي بازار دارايي فکري با محوريت معامله ايده ها، ابتکارات، اختراعات و برند را راهي براي تحقق اقتصاد دانش بنيان و اتکا به اقتصاد غير نفتي خواند.

تولید کنندگان "سیب درختی" خسارات فراوانی را متحمل شد‌ه‌اند

 رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به کاهش چشمگیر قیمت سیب درختی گفت: کسانی که این میوه را ذخیره کرده بودند متحمل خسارت بسیار زیادی شده‌اند.

بانک "بارکلیز" به جرم دستکاری قیمت "طلا" به پرداخت جریمه محکوم شد

 بارکلیز نخستین بانک انگلیسی است که به جرم دستکاری در تعیین قیمت طلا به پرداخت جریمه محکوم شده است.

شمار متقاضیان "بیمه بیکاری" در آمریکا همچنان در روندصعودی قرار دارد
شمار هفتگی متقاضیان بیمه بیکاری در آمریکا در هفته گذشته بیشتر از آنچه پیش بینی شده بود، افزایش یافت.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.