سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهنمای خرید؛

چگونه "تلفن‌همراه، تلویزیون و تبلت" ارزان‌تر بخریم؟

تهیه تلفن همراه، تلویزیون و تبلت، خصوصا اگر آخرین مدل‌های آن باشد، هزینه زیادی را برای افراد به همراه خواهدداشت، اما با انجام راهکارهایی ساده می‌توان این هزینه را تعدیل کرد.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، برکسی پوشیده‌ نیست که تجارت وسایل الکترونیکی از قبیل تلویزیون، تبلت و گوشی ‌های هوشمند، امروزه به یکی از بزرگترین و سودده‌ترین تجارت‌ها در سراسر جهان تبدیل شده‌است.
 
علاوه بر هزینه خرید این تکنولوژی‌ها، هزینه تعویض و یا ارتقا آن‌ها به وسایل مدرن‌تر فشار زیادی را بر بودجه فردی وارد خواهد کرد.
 
در ادامه راهکارهای ساده پیشنهادی اقتصاددان‌ها برای صرفه‌جویی در خرید وسایل الکترونیکی جدید ارائه شده‌است که به شرح زیر می‌باشند:
 
۱. دستگاه قبلی خود را بفروشید.
 
قبل از ارتقا مدل گوشی‌هوشمند، لپ‌تاپ و یا تبلت خود، ابتدا وسیله قبلی‌تان را بفروشید تا بتوانید از این طریق بخشی از هزینه پرداختی برای وسیله مورد نظر جدید را تهیه کنید.
 
هر میزان که به دلیل نوسانات بازار، قیمت وسیله الکترونیکی جدیدتان افزایش یابد، دستگاه قبلی شما نیز به قیمت بالاتر خریداری خواهد شد.
 
۲.احتیاجات خود را بشناسید.
 
تشخیص این امر که چه ویژ‌گی‌هایی برای وسیله جدید شما لازم‌است، یکی از امور واجبی است که باید قبل از رفتن به بازار و خرید کردن آن‌ را مشخص کنید تا از این طریق فروشنده نتواند شما را وادار به خرید وسیله‌ای گران‌قیمت‌تر که ویژگی‌های غیرضروری دارد، ترغیب کند.
 
به عنوان نمونه مواردی همچون مقدار فضای ذخیره‌سازی و یا کیفیت دوربین و حرفه‌ای بودن آن در یک گوشی هوشمند و یا تبلت ممکن است برای بسیاری از افراد گزینه‌های مهمی محسوب شوند.
 
این نکته نیز ضروری است که قبل از خرید تحقیقاتی را در زمینه روش‌های رفع نیاز خود انجام دهید، گاهی اوقات خرید یک حافظه با فضای بیشتر و تعویض آن با حافظه فعلی می‌تواند هزینه کم‌تری از خرید یک تبلت یا گوشی با حافظه داخلی بالا داشته‌باشد.
 
۳.مدل‌های قدیمی‌تر را خریداری کنید.
 
خرید نسل قبلی وسایل الکترونیکی می‌تواند هزینه کمتری را برای شما به‌همراه داشته‌باشد.
 
بسیاری از وسایل جدید که وارد بازار می‌شوند دارای قیمت کاذب هستند وبعد از مدتی حباب‌های قیمت از بین می‌رود و ارزش واقعی آن‌ محصولات مشخص می‌شود.
 
حتی گاهی مشاهده می‌شود که آخرین مدل یک وسیله الکترونیکی بدون تغییرات خاصی نسبت به مدل‌های قبل، وارد بازار می‌شود که در صورت اهمیت نداشتن آن تغییرها برای شما، می توانید انواع قدیمی‌تر را با قیمت بسیار مناسب‌تر برای خرید انتخاب کنید و بقیه پول‌خود را پس‌انداز کنید.
به عنوان مثال بسیاری از تبلت‌ها و گوشی‌ها تنها با تفاوت در ورژن نرم‌افزار ارائه می‌شوند که این گزینه را می‌توان با آپدیت کردن، برطرف کرد.
 
۴.محصول دست دوم تهیه کنید.
 
براساس گزارش منتشر شده از شرکت فناوری گارتنر، در سال گذشته تعداد گوشی‌های هوشمند فروخته‌شده به مصرف‌کنندگان در سراسر جهان نزدیک  به ۹۶۸ میلیون دستگاه و تبلت‌ نیز ۱۹۵.۴ میلیون گزارش شده‌است که بسیاری از این دستگاه‌ها بعد از خسته‌شدن خریدارها از آن‌ها و یا تصمیم به خرید مدل به روزتر، وارد بازار محصولات دست دوم می‌شوند.
شما می‌توانید با پرداخت هزینه کم‌تر، گوشی‌های خود را ارتقا دهید.
 
تنها نکته‌ای که در صورت خرید محصول دست دوم باید در نظر داشته‌باشید، احتیاط در انتخاب و عدم خرید محصولات با نقص فنی  می‌باشد.
 
۵.گارانتی محصولات را چک کنید.
 
برخی از فروشنده‌ها گروهی از اجناس را با گارانتی‌های با قیمت بالاتر ارایه می‌کنند و ممکن است قیمت یک نوع گارانتی در بازار متفاوت باشد.
 
گاهی نیز میزان تعهد شرکت گارانتی‌کننده به میزان دلخواه شما نیست و این می‌تواند هزینه غیرضروری را برای شما ایجاد کند.
سعی کنید درباره انواع گارانتی‌های محصول مورد نظر و قیمت‌ آن‌‌ها تحقیق کنید و بهترین گزینه را برگزینید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.