سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال جامعه بین الملل از توافق هسته ای ایران/ تحریم های غرب مخرب است

رئيس شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به استقبال جامعه بین الملل از توافق هسته ای ایران اشاره کرد وتحریم های غرب علیه ایران را مخرب خواند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران"جان ويليام آشه" در گفتگو با خبرنگار روزنامه تهران تایمز تاکید کرد: هرگونه توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 که در آن به نگرانی های جامعه بین الملل پرداخته می شود باید مورد استقبال قرار گیرد.

وی افزود: تحریم های اقتصادی که از سوی آمریکا و همپیمانان آن علیه ایران اعمال می شود، مخرب بوده و مادامی که باعث سخت تر شدن زندگی مردم بی گناه شود، نمی توان آن را مفید و سودمند خواند.

جان ويليام آشه در رابطه با توافق هسته ای موقت میان ایران و گروه 1+5 گفت: هرگونه توافقی که در نهایت باعث از بین رفتن تهدید فاجعه هسته ای شود، قطعا باید با استقبال جامعه بین الملل مواجه شود.

وی افزود: با وجود سوء ظن های موجود دو طرف می توانند به توافق قابل قبولی دست یابند که فکر می کنم مورد استقبال جامعه بین الملل قرار می گیرد.

جان ويليام آشه در پاسخ به این پرسش که "به عنوان دیپلمات ارشد سازمان ملل، نظر شما درباره تاثیر انسانی تحریم های اعمال شده علیه ایران در سالهای اخیر و دسترسی نداشتن مردم جامعه به داروها و مواد غذایی و دیگر محصولات تحریم شده چیست؟" گفت: معتقدم اقداماتی که وضعیت مردم بی گناه را در خطر قرار می دهد، مناسب نبوده و هر اقدامی که باعث برداشتن فشارها علیه شهروندان می شود باید با استقبال مواجه شود.

رئيس شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره "تاثیر انتخاب حسن روحانی رئیس جمهوری میانه رو به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران بر روابط خارجی تهران، وجهه بین المللی ایران و روابط تهران با سازمان ملل چیست؟ " گفت: فکر می کنم اول و مهمتر از همه باید به آرای مردم ایران احترام گذاشت. روحانی در ابتدا وعده هایی را داد و اگر با دقت به اقدامات وی توجه کنیم متوجه می شویم که روحانی تمام تلاش خود را برای تحقق وعده هایش بکار گرفته است.

وی تاکید کرد: به مرور زمان نیز شاهد آن خواهیم بود که چگونه روحانی بر وعده هایش جامه عمل می پوشاند اما به نظر من، اول و مهمتر از همه این است که مردم ایران آرای خود را در صندوق انداخته و رئیس جمهوری منتخب را انتخاب کردند و رئیس جمهور نیز نشان داده که در حال حرکت در مسیری است که تصمیم گرفته وعده هایش عملی شود.

جان ويليام آشه ضمن ابراز امیدواری درباره محاکمه افرادی که باعث ایجاد مشکلات و فاجعه انسانی در سوریه شده اند، گفت: اوضاع سوریه فاجعه بار بوده و نیازمند اقدامات هدفمند و هماهنگ جامعه بین الملل است.

رئيس شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در نشست خبری اخیر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل درباره بحران سوریه که آن را گوش دادم، تاکید شده آنچه که سازمان ملل در این کشور با آن مواجه بوده دسترسی نداشتن به کمک های بشردوستانه درست و مناسب در سوریه است.

وی افزود: اما مطمئنم که در نهایت شرایطی ایجاد می شود که امکان دسترسی به مایحتاج ضروری برای مردم سوریه فراهم می شود، اما همانطور که گفتم گروههای مختلف درگیر این جنگ هستند و برای پایان دادن به این بحران تمام طرفین باید اقدامات جدی را درباره آنچه که در سوریه رخ می دهد، انحام دهند زیرا تنها شهروندان بی گناه قربانی این جنگ هستند.

رئيس شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: البته امیدوارم که در زمان اعلام آتش بس تمام افراد مسئول در بحران سوریه محاکمه شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.