سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی و در سالروز آزاد سازی فتح خرمشهر؛

معرفی کتاب "و خدا خرمشهر را آزاد کرد"

مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن تبریک سالروز اين نصر عظیم الهي به خانواده معظم شهدا،جانبازان،آزادگان ،رزمندگان، ايثارگران و به ویژه دلاورمردان 8 سال دفاع مقدس کتاب «و خدا خرمشهر را آزاد کرد»تألیف آقایان فرهاد بهروزی و نبی كریمی را برای مخاطبان معرفی می کند.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی،سوم خرداد روز استقامت و پايداري ملت ايران ، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگي رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوري و خلوص امام شهيدان خميني كبير (ره) است .

 در این روز شهر مقاوم خرمشهر پس از 19 ماه پایداری در عملیات بیت المقدس و با رمز «علي ابن ابيطالب (ع)» ، فتح و پرچم ایران اسلامی بر فراز مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز در آمد . این روز بزرگ نمادی از افتخارات ، بالندگی ،اقتدار و عظمت ملت ایران اسلامی و اسباب اضطراب و نگراني آمريکا و قدرت‌هاي حامي صدام و رژيم بعثي- صهيونيستي عراق را فراهم کرد و این چنین شد که
آن پیر فرزانه فرمود :" خرمشهر را خدا آزاد کرد ".

مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن تبریک سالروز اين نصر عظیم الهي به خانواده معظم شهدا،جانبازان،آزادگان ،رزمندگان، ايثارگران و به ویژه دلاورمردان 8 سال دفاع مقدس کتاب «و خدا خرمشهر را آزاد کرد»تألیف آقایان فرهاد بهروزی و نبی كریمی را برای مخاطبان معرفی می کند.

دوران هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های زیادی داشت كه بی‌تردید بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین آنها حماسه‌ی فتح خرمشهر بود. ماه‌ها قبل همگان بازپس‌گیری خرمشهر را به سبب موانع بسیاری كه اشغالگران بعثی به وجود آورده بودند، برای ایرانیان غیرممكن می‌دانستند، زیرا دشمن بعد از تصرف شهر آن را به صورت سنگر مستحكمی درآورده بود. اما جهانیان در مقابل سرعت عمل و رشادت رزمندگان اسلام مبهوت و شگفت‌زده ماندند و تمامی معادلات، باورها و ذهنیت‌های آنان نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر كرد.

حماسه‌ی فتح خرمشهر پیامدهای مهمی در روند عمومی دفاع مقدس داشت. دشمن بعثی كه با آغاز جنگ خرمشهر را متصرف و در خاك ایران مستقر شده بود، اینك با تلفات بی‌شمار مجبور به عقب‌نشینی شد. پس از آن توازن سیاسی ـ نظامی به سود ایران تغییر یافت و خط بطلانی بر ادعاهای استكبار جهانی و ارتجاع كشیده شد.

به علاوه، ایران پس از بازپس‌گیری خرمشهر موقعیت برتری در جنگ یافت و ابتكار عمل را در دست گرفت و برتری استراتژیك و تاكتیكی خود را بر دشمن تحمیل نمود. لذا این واقعه نقطه عطفی در تاریخ جنگ تحمیلی شد كه تبلور امداد الهی و همت رزمندگان و دعای امام (ره) بود.

این کتاب جامع در شمارگان 2000 نسخه و 1128 صفحه و به قیمت 36هزار ریال در پاییز سال92 روانه بازار نشر گردیده است.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب با تخفیف ویژه 20% به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر می‌توانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب، خیابان ۱۲فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران و یا با شماره تلفن‌های ۶۶۹۵۳۶۰۷و ۶۶۹۶۱۵۳۶تماس بگیرند.


انتهای پیام

برچسب ها: اسناد ، انقلاب ، کتاب ، جنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.