سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور در کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه شهدای فتح خرمشهر تاکید کرد

آزادسازی خرمشهر موضوعی ملی برای ملت ایران

کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه شهدای فتح خرمشهر امروز با حضور رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،کنگره ملی تجلیل از ایثارگران ویژه شهدای فتح خرمشهر امروز با حضور رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید وامورایثارگران در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد. در این مراسم دکتر حسن روحانی رئیس جمهور گفت: آزاد سازی خرمشهر موضوعی ملی برای همه ملت ایران بود.

روحانی ادامه داد: برای پیروزی در خرمشهر همه دست به دست هم دادند کنار هم قرار گرفتند وهمه وسایل وامکانات را هرکس برای رسیدن به آن پیروزی بزرگ آماده کرد.

وی گفت: خرمشهر تنها فتح خاک نبود بلکه دستیابی به ارزش‌های بلند یک ملت مومن یعنی ملت ایران بود.

روحانی افزود: در فتح خرمشهر اعلام کردیم نخواهیم گذاشت یک کف دست از خاک کشورمان در تصرف بیگانگان باقی بماند.

رئیس جمهور ادامه داد: سوم خرداد برای ملت ایران روز مهمی است روز پیروزی اسلام ایران و ایمان ملت در برابر اراده‌ جهانیان، روزی که شهد شیرین پیروزی در کام همه ایرانیان قرار گرفت.

روحانی افزود: در آن دوران انواع سلاح‌های شرق و غرب به سوی دشمن سرازیر شد دلارهای نفتی برخی از کشورهای منطقه به سوی خزانه متجاوز ارسال شد و پیشرفته‌ترین هواپیماها و سلاح‌های جنگی را در اختیار حزب بعث قرار دادند.

رئیس جمهور تاکید کرد: من در لحظه سقوط خرمشهر در میان خلبانان f14 بودم  این خبر همه را متاثر کرد اما همان جا  در صورت آن‌ها اراده‌ی مستحکم دیدم.

وی گفت: دلاوران چون گجهان آرا" و همه‌ فرماندهان زمینه را برای آزاد سازی خرمشهر آماده کردند.

روحانی افزود: در مراحل مختلف رزمندگان ما خود را برای آن هدف اصلی یعنی پیروزی بزرگ خود را آماده کردند برای آنکه می‌خواستند دل امام (ره) وملت ایران را شاد کنند.

رئیس جمهور خطاب به خانواده شهدا گفت: شما خانواده‌های عزیز شهدا با کمال افتخار پیکر عزیزان خود را در آغوش گرفتید چرا که می‌دانستید شهدا نزد خداوند عمر جاودانه دارند.

روحانی خاطرنشان کرد: فرزندان شما در خرمشهر با دست خالی در برابر مجهزترین تجهیزات دشمن ایستادند مجروح دادند و شهید شدند. آن‌ها می‌خواستند به دنیا بگویند که ما یک ملت یک پارچه هستیم از هیچ قدرت و ابرقدرتی هراس نداریم و دوران زورگویی شما به ملت‌ها به سر آمده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید پیروزی خرمشهر را در تاریخ‌مان دوباره تکرار کنیم، گفت: تردیدی ندارم که ملت ایران در موضوع فناوری هسته‌ای در برابر فشار دیگران به پیروزی خواهد رسید.

وی افزود: در برابر قدرت‌هایی که مانند 1+5 که در برابرمان هستند قدم به قدم  پیش خواهیم رفت تا زنجیره‌های تحریم را برای همیشه کنار بگذاریم و فناوری صلح آمیز هسته‌ای را برای همیشه ادامه دهیم البته با راهبری رهبری فرهیخته و معظم انقلاب اسلامی و با وحدت و اتحاد، همدلی پیروز خواهیم شد.

گفتنی است؛ در این مراسم از39 خانواده شهید و ایثارگر که در آزاد سازی خرمشهر نقش داشتند از جمله شهید جهان‌آرا، دهکردی، رمضانی، صیادشیرازی، بابایی، حاجیان، هاشیمان توسط رئیس جمهور تجلیل شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.