سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

بیشتر تجهیزات پزشکی ، در داخل کشور تولید می شود

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تولید بیشتر تجهیزات پزشکی در داخل کشور گفت: اگر در زمینه تجهیزات پزشکی ، تولید واکسن‌ها و داروهای بیوتکنولوژی به اندازه یک دهم صنعت و تولید خودرو در کشور حمایت شده بودیم ، علاوه بر بی نیازی در واردات دارو و تجهیزات ، صادرات هم داشتیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکترحمیدرضا خرم خورشید در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: اکنون حمایت های مالی و معنوی خوبی در زمینه تولیدات و تکنولوژی‌های سلامت می‌شود که امیدواریم در آینده نه چندان دور با این حمایت ها جایگاه خوبی را در منطقه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه سلامت ، تکنولوژی های بسیاری شامل: تولید داروهای شیمیایی بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی، تجهیزات پزشکی ، تولید واکسن ها، تولید کیت های تشخیصی،تکنولوژی اطلاعات پزشکی ، طب سنتی و طب گیاهی ، سلول های بنیادی و طب ترمیمی داریم.

خرم خورشید ، یکی از اهداف راه اندازی دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راارتقاء تکنولوژی های مرتبط با سلامتدر کشور دانست.

وی خاطرنشان کرد : در زمینه توسعه تکنولوژی سلامت در کشور یا قوانینی وجود ندارد یا اگر هم وجود داشته باشد ، دست و پاگیر هستند که باید در رابطه با این قوانین ،کاری کنیم که توسعه تکنولوژی تسهیل شود.

خرم خورشید تاکید کرد: باید تشکیلات توسعه پزشکی را در دانشگاه هایعلوم پزشکی ایجاد کنیم که این کار در حال انجام است .

وی ایجاد و توسعه مراکز رشد را از دیگر اقدامات توسعه تکنولوژی سلامت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود 50 مرکز رشد و فناوری های سلامت در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور ایجاد شده است./س


برچسب ها: تجهیزات ، پزشکی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.