سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر دارای این نشانه‌ها هستید، مطمئنا "آرتروز" دارید

علت اصلی بیماری آرتروز ناشناخته است، این بیماری در خانم‌ها بیشتر از آقایان است و اغلب در سنین بالای ۵۰ سال شایع است و هر چه سن بالا‌تر می‌رود، غضروف مفصلی نازکتر شده و احتمال ابتلا به آرتروز بیشتر می‌شود.

دکتر محمد ضیائی متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مهم‌ترین علامت آرتروز که بیمار را مجبور به مراجعه به پزشک می‌کند، درد است. درد آرتروز با فعالیت و حرکت، شدید‌تر و با استراحت بهتر می‌شود، این درد در ابتدا خفیف است ولی به تدریج که بیماری پیشرفت می‌کند، بیشتر می‌شود به طوریکه بیمار حتی چند قدم هم نمی‌تواند، بردارد. 

وی افزود: یکی دیگر از نشانه‌های آرتروز خشکی مفاصل است، بیشتر بیماران مبتلا به آرتروز از خشکی و سفتی مفصل بعد‌از بیدار شدن از خواب یا پس از یک مدت طولانی شکایت دارند، بطوریکه نمی‌توانند مفاصل خود را خم و راست کنند. نکته مهم این است که خشکی مفاصل بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بهتر می‌شود. 

این متخصص در پایان اظهار داشت: در موارد پیشرفته آرتروز، ممکن است ورم هم وجود داشته باشد. آرتروز با انجام یک معاینه دقیق و یک عکسبرداری ساده (رادیوگرافی) به راحتی قابل تشخیص است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: آرتروز ، مفصل ، درد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.