سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود ابزارآلات به کشور «کیلویی» شد +سند

پس از مکاتبه برخی واردکنندگان درباره مشکل واردات ابزارآلات در سال جدید، ماجرا در اداره کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات جدید اتخاذ شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاراناجرای مفاد کتاب مقررات صادرات و واردات در سال 1393 تاکنون با ابهاماتی همراه بوده است و به همین خاطر مکاتبات مختلفی از سوی واردکنندگان کشور با نهادهای مسئول برای رفع ابهام از مندرجات این کتاب صورت گرفته است.

یکی از آخرین ابهامات مطرح شده در این زمینه، مربوط به نحوه ورود ابزارآلات به داخل کشور است که اگرچه در سالهای قبل به صورت واحد کیلوگرم محاسبه می شد، اما امسال در اتفاقی عجیب به صورت UNIT یعنی واحد محاسبه می شود و همین موضوع باعث بروز شگفتی واردکنندگان شده است چراکه به عنوان مثال، ورود یک عدد پیچ گوشتی با شرایط مذکور حدود 20 هزار تومان هزینه در بر دارد!

بر همین اساس و پس از مکاتبه برخی واردکنندگان درباره مشکل مذکور، ماجرا در اداره کل مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات جدید اتخاذ شد.



طبق این تصمیمات که توسط سید عباس حسینی مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت به عسکری مدیرکل مرکز واردات گمرک ابلاغ شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده است که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در کمیته یک آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، مبنای محاسبه حقوق ورودی معادل ریالی ابزارآلات مجددا به صورت وزنی یعنی کیلوگرم محاسبه خواهد شد.

البته تعرفه های کیلویی برای ابزارآلاتی همانند چکش و پیچ گوشتی و انبردست است و اقلامی مانند دریل و فرز یا برخی آچارهای تخصصی جزء این دسته قرار نمی گیرند.
برچسب ها: ورود ، ابزار آلات ، کیلویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.