سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

حفظ میراث فرهنگی مانع از هجوم فرهنگ های نامانوس می شود

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه حفظ میراث فرهنگی را در جلوگیری از هجوم فرهنگ های نامانوس موثر دانست.

ˈپوران غندالیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: هدف از تشکیل مکانی به نام موزه، نگهداری آثار گذشتگان و انتقال آنها به نسل‏های آینده، ایجاد و تقویت تفاهم میان ملل و اقوام، شناخت و نمایش سهم اقوام و ملل در فرهنگ و تمدن جهانی و پیشگیری از انهدام فرهنگ بومی است..

وی تصریح کرد: گسترش موزه‏های دنیا و همکاری همه ‏جانبه علمی، فرهنگی و صنعتی بین آنها در جهت دستیابی به اهداف فرهنگی، از طریق هماهنگ کردن اقدامات بین‏المللی و تدوین برنامه‏ هایی مؤثر است که دارای خطوط اساسی همکاری مشترک و دوجانبه بین مردم و موزه‏ها در سطح جهانی باشد.

وی افزود: از اهداف مهم این مجمع، گسترش موزه‏ها در سراسر جهان، همکاری همه‏ جانبه موزه‏ها در جهت رسیدن به اهداف فرهنگی، جلوگیری از نابودی فرهنگ بومی هر کشور و ایجاد مانع در برابر فرهنگ‏های بیگانه است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه همچنین بر برنامه ریزی به منظور حفظ و نگهداری بقاع متبرکه امام زادگان ارجمند با همکاری بخشداری و اداره اوقاف خبر داد.

وی از برگزاری کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور مسؤولان با هدف بررسی مسائل و مشکلات مناطق گردشگری فیروزکوه با تکیه بر منطقه توریستی- تاریخی ˈتنگه واشیˈ خبر داد و خاطرنشان کرد: به همین مناسبت طی نشست مشترکی با مسؤولان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و همچنین بخشداری ˈارجمندˈ، در زمینه حفظ و نگهداری بقاع متبرکه امام زادگان که به ثبت رسمی رسیده اند و اتخاذ راهکارهای لازم برای حفظ و نگهداری آنها اقدامات لازم به انجام می رسد./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.