سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

درآمد بیش از 100 میلیون دلار ی از صادرات گیاهان دارویی

برابر اعلام اتحادیه گیاهان داروئی هم اکنون بیش از هشت هزار تن انواع گیاهان داروئی از ایران صادر می شود که بالغ بر 100 میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور به دنبال دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، مدیر اجرایی طرح ملی گیاهان داروئی و صنعتی کشور با اشاره به غنای کشور در تولید و ارائه گیاهان داروئی حجم صادرات این گیاهان در حال حاضر را بیش از 100 میلیون دلار بیان کرد.
فریبرز غریبی گفت : برابر اعلام اتحادیه گیاهان داروئی هم اکنون بیش از هشت هزار تن انواع گیاهان داروئی از ایران صادر می شود که بالغ بر 100 میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور به دنبال دارد.
وی خاطرنشان کرد: شرایط ایران به گونه ای است که داشتن تنوعی از گیاهان داروئی و صنعتی این میزان تا 10 برابر و یک میلیارد دلار قابل توسعه است.
غریبی با تاکید بر اینکه ایران زمینه تبدیل شدن به قطب تولید داروهای گیاهی دنیا را دارد گفت: ایران در دوران گذشته به ویژه ساسانیان مرکز گیاهان داروئی دنیا بوده است و دانشکده جندی شاپور به عنوان مرکز پزشکی در دنیا پایگاهی برای تولید و عرضه گیاهان داروئی به شمار می رفته است.
مشاور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به عوارض بسیار کم گیاهان داروئی نسبت به داروهای شیمیایی گفت: استفاده از داروهای گیاهی در سبد داروئی مردم باید از 10 درصد فعلی به 25 درصد افزایش یابد.
در کشور هشت هزار و 425 گونه گیاهی شناسایی شده است که از این تعداد دو هزار و 400 گونه آن خاصیت داروئی و صنعتی دارد.
وی با هدف بررسی وضعیت گیاهان داروئی و صنعتی و نیز شرایط این گیاهان در جنگل ابر به استان سمنان سفر کرده است/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.