سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتصاب يک اسپانيولی زبان به عنوان وزير مسکن و توسعه شهری آمريکا توسط اوباما

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا قرار است جمعه انتصاب خولیان کاسترو ، شهردار فرهمند( کاریزمای) اسپانیولی زبان سان آنتونیو ( تگزاس، و چهره در حال صعود حزب دموکرات) را در سمت وزارت مسکن و توسعه شهری اعلام کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ خولیان کاستروی 39 ساله که بسیاری او را معادل اسپانیولی زبان باراک اوبامای جوان می دانند ،سپتامبر 2012 کنوانسیون دموکرات ها را که به طور رسمی باراک اوباما را برای تصدی دوباره ریاست جمهوری آمریکا نامزد کرد ، تحت تاثیر قرار داد.
خولیان کاسترو در آن هنگام نخستین اسپانیولی زبان بود که توانست در کنوانسیون دموکرات ها سخنرانی کند . این سخنرانی معمولا به نسل در حال جهش این حزب اختصاص می یابد .
هشت سال پیشتر ،در سال 2004، باراک اوباما نیز که در آن زمان نماینده ایلینوی بود این امتیاز را یافت که در کنوانسیون حزب دموکرات سخنرانی کند.
کاسترو که سال 2009 به عنوان شهردار سن آنتونیو ( از شهر های بزرگ ایالت تگزاس واقع در نزدیکی مرز مکزیک) انتخاب شد سال 2011 با تقریبا 83 درصد آرا انتخاب شد و نسل جدیدی از شخصیت های سیاسی اسپانیولی زبان ( مهم ترین اقلیت آمریکا ) را تشکیل می دهد.
یک مقام دفتر ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد به این ترتیب ، خولیان کاسترو جانشین شوان دونووان می شود که به زودی در راس دفتر بودجه کاخ سفید منصوب می شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.