سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی "حفتر" از بازداشت رئيس کنگره ملی ليبی خبر داد

سخنگوی ارتش ملی لیبی که فرماندهی آن را خلیفه "حفتر" در بنغازی برعهده دارد، تهدید کرد، این نیروها مقامات بلندپایه کنگره ملی لیبی از جمله رئیس آن را بازداشت خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی الحدث؛ "محمد حجازی" در مصاحبه با این شبکه، درباره اعلام زمان برگزاری انتخابات در لیبی گفت: کنگره ملی لیبی عامل بحران کنونی است و نمی تواند راه حلی برای آن پیشنهاد کند. ما به کنگره ملی اعتماد نداریم، زیرا باعث شکل گیری این گروه های افراطی شده است. زندانیان فراری با هدف گرفتن پول گروه «سپر لیبی» را تشکیل داده اند. هر عضو این گروه برای هر عملیات هشت هزار دینار دریافت می کند. آنها مزدورانی هستند که برای مافیای حاکم در لیبی کار می کنند. گروه های شبه نظامی و افراطی شاخه نظامی کنگره ملی هستند. بعضی از اعضای این کنگره به دست داشتن در ترور و قتل متهم هستند.

"حجازی" افزود: اخوان المسلمین عامل آشوب و ناامنی فراگیر در لیبی است. ما از مدتی پیش باید علیه آنها وارد عمل می شدیم. کنگره ملی باید از عرصه سیاسی کنار برود. آنها فقط تلاش می کنند کنترل طرابلس را حفظ کنند. ما به عملیات کرامت ادامه خواهیم داد تا کشور را از گروه های تندرو پاکسازی کنیم. کنگره ملی در برابر خواست مردم لیبی دیگر مشروعیتی ندارد. سخنان مقامات این کنگره برای ما اهمیتی ندارد. یگان های ارتش ملی لیبی در صورت لزوم در زمان مناسب وارد عمل خواهند شد. ما شخصیت های معروف عضو کنگره ملی را بازداشت خواهیم کرد. به ویژه که نوری بوسهمین رئیس این کنگره تصمیم گرفت از گروه های شبه نظامی برای دفاع خود استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: مخالفت وزیر فرهنگ لیبی با کنگره ملی هم یکی دیگر از پیروزی ها در عملیات کرامت است. ما پیروزی های نظامی، سیاسی و مردمی داشته ایم. هیچ کسی نمی تواند در برابر کشمکش کنونی که برای کشور ایجاد شده، بیطرف بماند. ما تلاش می کنیم کرامت ملی لیبی را که این گروه های بنیادگرا آن را سرقت کرده اند، باز گردانیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.