سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الزام ضبط تصاویر بازجویی ها توسط اف بی آی

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد پلیس فدرال آمریکا و دیگر نهادهای آمریکا از یازدهم ژوئیه ملزم به فیلمبرداری از بازجویی متهمان هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یونایتدپرس؛ این بیانیه پس از آن اعلام شد که روزنامه "آریزونا ریپابلیک" به نقل از یک سند داخلی مربوط به دوازده ماه مه وزارت دادگستری آمریکا این خبر را اعلام کرد. در حالی که ماموران اف بی آی در گذشته از ضبط تصویری بازجویی ها منع می شدند اکنون براساس قوانین جدید ضبط تصویری بازجویی ها در بیشتر شرایط لازم است.

این سیاست درباره اف بی آی، سازمان مبارزه با الکل، دخانیات، سلاح و مواد مخدر آمریکا و سازمان پلیس قضایی آمریکا اعمال می شود. درحالی که این تغییر به طور مستقیم تنها مربوط به بازجویی از مظنونان است، به ماموران اجازه می دهد تصاویر ویدیویی مصاحبه با شاهدان را نیز ضبط کنند.

در این سند به طور مشخص اعلام شده است در مواردی که مربوط امنیت ملی شود هیچ اجباری درباره ضبط تصاویر ویدیویی نیست.
"اریک هولدر" روز پنجشنبه در پیامی ضبط شده اعلام کرد ماموران فدرال و دادستان های سراسر آمریکا به شدت متهد به اجرای فرایند درست در اجرای قانون هستند. سیاست جدید ضبط بازجویی ها نه تنها تعهد شدید ما به این ایده آل ها را نشان می دهد بلکه مدرکی مستحکم دال بر این مسئله است که گفته های ما با عمل همراه است.
"پل چارلتون" دادستان آمریکایی در آریزونا، در زمان دولت جرج دبلیو بوش به علت اعتراض به منع ضبط تصاویر بازجویی از متهمان از کار برکنار شد.

"مل مک دونالد" دیگر دادستان سابق اهل آریزونا که اکنون وکیل مدافع است در گفتگو با ریپابلیک گفت سیاست قدیمی کاملا اشتباه بود. وی گفت ماموران اف بی آی آن زمان می توانستند درباره آنچه در زمان بازجویی روی داده است هر چه قصد دارند بگویند.
"مک دونالد" گفت من پرونده هایی دارم که موکلانم می گویند آنچه به عنوان گفته هایشان در دادگاه ارائه می شود به هیچ وجه در جلسات بازجویی گفته نشده است. ماموران در دادگاه از یکدیگر دفاع می کنند و اگر گفته های شما مخالف آنها باشد، چه کسی حرفهای شما را باور خواهد کرد.
 کارشناسان می گویند این تغییر همچنین از ماموران راستگو نیز حفاظت می کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.