سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه مدون و کلان برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی وجود ندارد

با وجود گسترش و شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی در جهان و هزینه‌های سنگین ناشی از آنها، اما متاسفانه هنوز برنامه‌ مدون و کلان برای پیشگیری از این بیماری‌ها در اغلب کشور‌ها وجود ندارد.

داوود رضایی منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی یک مشکل و معضل بهداشتی و درمانی در سراسر جهان هستند و هزینه‌های سنگین جانی و مالی را به مردم و دولت‌ها تحمیل می‌کنند. 

وی تاکید کرد: با وجود گسترش و شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی در جهان و هزینه‌های سنگین ناشی از آنها، متاسفانه هنوز برنامه مدون و کلان برای پیشگیری از این بیماری‌ها در اغلب کشور‌ها وجود ندارد. 

رضایی‌منش گفت: در کشورمان نیز چنین برنامه‌ای وجود ندارد، حال آنکه بیماری‌های قلبی و عروقی روز به روز در حال گسترش هستند. 

وی یاد‌آور شد: علاوه بر مسئولان بهداشتی کشور، بیماری‌های قلبی و عروقی در بین افراد جامعه نیز همچنان جدی گرفته نشده است که این دیدگاه و رویکرد باید اصلاح شود. 

رضایی منش با اشاره به اینکه کنترل بیماری‌های قلبی کار چندان دشواری نیست، یادآور شد: باید آگاهی و توجه مردم را در خصوص راههای پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش داد و در واقع بی‌تفاوتی اغلب افراد جامعه درخصوص لزوم پیشگیری از این بیماری‌ها را از بین برد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: قلب ، فشارخون ، عروق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.