سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس پارلمان اروپا :ترکيه با اوضاع کنونی نمی تواند به اتحاديه اروپا بپيوندد

"مارتین شولز" گفت : ترکیه با اوضاع کنونی نمی تواند عضو اتحادیه اروپا شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپایگاه اینترنتی روزنامه زمان چاپ ترکیه ؛ " مارتین شولز" رئیس پارلمان اروپا که در مناظره تلویزیون "ARD "آلمان شرکت کرده بود ، گفت : عضویت کشوری که توییتر را ممنوع و بر رسانه سانسور اعمال می کند ، در اتحادیه اروپا امکان پذیر نیست.
وی گفت :‌ من بر این باورم که عضویت یک کشور اسلامی که ارزش های دموکراتیک را وارد قانون اساسی خود کرده است ، به نفع اتحادیه اروپا خواهد بود. من خواستار پیوستن ترکیه به اتحادیه هستم اما متاسفانه باید بگویم ترکیه با اوضاع کنونی جایی در اتحادیه اروپا ندارد.
"شولز" گفت : نخست وزیر ترکیه موضعی غیر قابل قبول در برابر مخالفان اتخاذ کرده است. این موضوع کاملا آشکار است که ترکیه با چنین اوضاعی نمی تواند عضو اتحادیه اروپا شود.
وی گفت : دولت اردوغان به صورتی تاسف آور از ارزش های اروپایی فاصله می گیرد.
"ژان کلود یونکر" کاندیدای جناح دموکرات مسیحی برای ریاست کمیسیون اروپا نیز در این مناظره گفت :‌ ترکیه گام های بسیار مثبت و مهمی در جهت کسب دستاوردهای دموکراتیک برداشت اما اکنون دولت اردوغان قصد دارد به عقب بازگردد.
"یونکر" گفت : به رغم همه این مسائل مذاکرات نهایی عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا باید ادامه یابد و روند توسعه دموکراسی در ترکیه بار دیگر باید احیا شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.