سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب «داستان بلند یک عشق کوتاه» در راه کسب مجوز نشر

علی مؤذنی: پس از به نتیجه رساندن کتاب‌هایی چون «دوازدهم» ، «شعر به انتظار تو» ، در تلاش برای دریافت مجوز چاپ و نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اثر جدیدم هستم.

علی مؤذنی، نویسنده درگفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به رونمایی رمان«دوازدهم» خود را در حدود یک ماه قبل و عرضه‌ی آن در بیست‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، افزود: در فاصله‌ی بیست‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا امروز کتاب‌های «خوش نشین» و «شعر به انتظار تو» به ترتیب به چاپ‌های دوم و چهارم رسیدند.

وی گفت: هم‌اکنون در حال تدوین یک سری مقاله با موضوعیت عناصر داستان هستم که 2 سال از آغاز نگارش آن گذشته و امروز در مسیر خود از نیمه‌ی راه گذشته است.

 وی که عنوان خاصی برای اثر در حال نگارش خود انتخاب نکرده اشاره کرد: در حال حاضر 2 اثر برای ارائه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد که امید چندانی به موفقیت آن‌ها برای کسب مجوز چاپ و انتشار از این وزارت‌خانه وجود ندارد.

نویسنده‌ی رمان «دوازدهم» ادامه داد: «کمی مردانه، بیشترش زنانه» و «داستان بلند یک عشق کوتاه» را احتمالا در عین ناامیدی پس از گذر از دغدغه‌های روزانه اخیر از دریچه‌ی یک مرکز انتشاراتی که هنوز نام آن‌ مشخص نشده، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌کنم.

مؤذنی اظهار داشت: کتاب«داستان بلند یک عشق کوتاه» هم به هرحال با توجه به تجربیات گذشته در مورد رمان‌های چاپ شده‌ای که با وجود رعایت نکات اسلامی با تعدیل و حذف‌های مکرر موفق به اخذ مجوز چاپ و نشر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شدند، در اخذ این مجوز ناکام می‌ماند.

این نویسنده خاطرنشان کرد: امروزه بیماری خودسانسوری در همه‌ی عرصه‌ها هنرمندان را درگیر خود کرده، البته این بیماری در عرصه‌ی ادبیات شدیدتر از آن‌چه در حوزه‌ی موزیک و تئاتر دیده شده خود را نشان داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: داستان ، کوتاه ، رمان ، مجوز ، نشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.