سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراين خواستار نشست فوری شورای امنيت سازمان ملل متحد شد

"آرسنی یاتسنیوک"، نخست وزیر اوکراین امروز در گفتگو با خبرنگاران در کیف پایتخت این کشور گفت اوکراین نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد را به منظور بررسی تلاشهای روسیه برای ایجاد اختلال در انتخابات خواستارشده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازیونایتدپرس؛  یاتسنیوک گفت روسیه تلاش می کند انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را که برای تاریخ 25 ماه مه برنامه ریزی شده است به چالش بکشد.
نخست وزیر اوکراین گفت :« در این نشست ما شواهدی را ارائه خواهیم کرد که نشان می دهد تلاش هایی از جانب روسیه به منظور تشدید درگیری ها و همچنین مختل کردن انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است.»
وی خاطر نشان ساخت که وزارت امور خارجه اوکراین این اتهامات را به مسکو منتقل کرده است.
دولت اوکراین در بیانیه ای رسمی اعلام کرد :« وزارت امور خارجه این کشور اعتراض شدید خود را در مخالفت با تلاش های غیرقانونی در مناطق مرزی بین روسیه و اوکراین که توسط مقامات مسکو و با چشم پوشی و حمایت نیروهای مستقر در مرز در حال شکل گرفته است، اعلام می دارد.»
 به رغم ادعای دولت اوکراین مبنی بر دخالت روسیه در این کشور، یاتسنیوک کاملا مصمم است که « این انتخابات برگزار خواهد شد » و « هر گونه تلاش به منظور به چالش کشیدن انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و همچنین تصرف مناطقی از اوکراین کاری بیهوده خواهد بود. »

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.