سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

هشدار برای سرعت تغییر کاربری جنگلها و مراتع

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت:سرعت و آهنگ این تغییر کاربری بسیار نگران کننده و هشدار دهنده است.

به گزارش خبرنگار خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، هوشنگ خندان دل با بیان اینکه باید از این وضعیت جلوگیری کرد، گفت: شاید یک سری بی توجهی ها این وضعیت را بوجود آورده باشد ولی هیچ چیز مهمتر از حفظ و حراست از این سرمایه های ملی نیست که ناسپاسی این نعمتها یک نوع کفران الهی است.

به گفته معاون عمران و توسعه امور شهری وروستایی وزارت کشور؛ در سه قوه برای جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی تاکید فراوان شده تا شرایطی برای اصلاح صدور پروانه تغیر کاربری فراهم آید.

خندان دل با بیان اینکه شاخص کلان اقتصاد کشور شاخص خوبی نیست افزود: کشور ما با وجود بیکاری، خط پایین تولید و نرخ تورم نیاز به یک تلاش عمومی و عزم جدی برای پیشرفت دارد.

معاون عمران و توسعه امور شهری وروستایی وزارت کشور با اشاره به طرح های عمرای مازندران گفت: با بازدیدهایی که از پروژه های عمرانی استان داشته ام شاهد قدمهای مثبت برای پیشرفت و حل مشکلات استان بودم.

خندان دل افزود: چیزی که نظرم را جلب کرد برنامه زمان بندی شده با جزئیات و عزم عمومی برای دست یابی به هدف است.

معاون عمران و توسعه امور شهری وروستایی وزارت کشور با بیان این که شمال کشور تنها متعلق به ما و عصر حاضر نیست افزود : مواهبی که در شمال کشور وجود دارد یک گنجینه برای آیندگان است که باید خوب حفظ شود.

خندان دل افزود: با وارد شدن به شمال و مشاهده تغییر کاربری اراضی و جنگلها نشان می دهد دستهایی وجود دارد که این نعمت را از آیندگان می گیرند.

معاون عمران و توسعه امور شهری وروستایی وزارت کشوربا اشاره به مشکل زباله استان افزود: چرا در چنین سرزمین زیبایی باید در جای جای آن زباله انباشته شود و دپو زباله اگر مورد توجه قرار نگیرد نه تنها موجب زائل شدن طبیعت می گردد بلکه سلامت مردم وتولیدات کشاورزی را نیز به خطر می اندازد.

وی از همه مردم و شهرداران شهرهای مازندران خواست تا عزم خود را برای نتیجه بخش شدن مشکل دفع زباله استان به کار گیرند.

خندان دل توجه به رفع مشکل زباله را نه تنها هزینه کردن بلکه استفاده از افراد مطلع و ذیصلاح دانست و افزود :همه باید به این مهم توجه کنند که تجمع زباله چه نتایج اسفباری به دنبال خواهد داشت.

وی در خصوص پروژه های عمرانی استان گفت : بسیاری از پروژه ها از قبل متناسب با اعتبارات آغاز نشده است و خسارات زیادی را به دنبال خواهد داشت که بزرگترین آن بی اعتمادی مردم به مسئولان استو

معاون عمران و توسعه امور شهری وروستایی وزارت کشوربا تأکید بر این که این طرح ها ها شناسایی شده افزود : در حوزه عمرانی در سال جاری پروژه های نیمه تمام را با منابعی که در اختیار داریم بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

وی یادآور شد: شاید برخی پروژه ها در مدت کوتاه نتواند اعتبارات لازم را دریافت کنند ولی با اولویت بندی و تصمیم گیری مدیران به بهره برداری خواهند رسید./س

برچسب ها: جنگل ، هشدار ، کاربری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.