سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

گوشه‌ای از زندگی در غرب وحشی/مردم آمریکا با اسلحه خرید می‌روند

براساس آمار جدیدی که دولت آمریکا در روزنامه واشنگتن پست منتشر کرده، تولید سلاح انفرادی در آمریکا در سال 2012 میلادی به 8میلیون و 500هزار قبضه رسیده که بالاترین میزان تولید سلاح در یک سال بوده است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سازمان ناظر تولید و توزیع اسلحه و مواد انفجاری در گزارش خود نوشت: تعداد سلاح‌های انفرادی که در سال 2012 وارد بازار شده 31 درصد بیشتر از تعدادی بوده که قبل از آن تولید شده است.
 
این آمار حاکی از آن است که مشتریان اسلحه در آمریکا، 31 درصد افزایش یافته است و حتی مردم با اسلحه به خرید روزانه خود می روند.
 
همچنین طبق آمارهای رسمی دولت آمریکا که روزنامه واشنگتن پست منتشر کرد فروش اسلحه در سال 2013 برای یازدهمین سال متوالی افزایش یافته است.
 
در این سال بیش از 21 میلیون درخواست بررسی سوءسابقه (سوءپیشینه) در سامانه ملی آمریکا ثبت شده است. یعنی 21میلیون نفر قصد خرید اسلحه را داشتند. این رقم در سال 2013 نسبت به سال 2012 حدود 8 درصد افزایش یافته است.

در ایالات متحده در برابر هر 100نفر، 90قبضه سلاح کمری وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود با وجود تیراندازی‌های هولناکی که در مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر مکان‌های عمومی صورت گرفته باز هم عطش مردم آمریکا به اسلحه سیری صعودی داشته باشد و هر روز تعداد کسانی که به صورت مسلح در خیابان‌ها رفت و آمد می‌کنند، بیشتر ‌شود.
 
ترویج الگوهای رفتاری و فرهنگی مربوط به اسلحه داری و عشق به اسلحه یکی از راهبردهای شرکت‌های بزرگ اسلحه سازی در آمریکا است تا  بتواند با گسترش هر روزه بازارهای خود سودهای کلانی به جیب خود روانه کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.