سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

عضویت کارآفرینان برتر کشاورزی در بنیاد ملی نخبگان

یک تولیدکننده محصولات کشاورزی باید به کارآفرین کشاورزی تبدیل شود و فعالیت‌های کارآفرینانه در بخش‌های مرتبط با بخش کشاورزی نیز دیده شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ معاون آموزشی وزیر تعاون در شیراز گفت: ضرورت کارآفرینی در دولت یازدهم مشخص شده و تلاش دولت این است که با بهبود فضای کسب و کار زمینه‌های کارآفرینی، بخش کشاورزی را فعال‌تر کند.

حسینی‌نیا با اشاره به اینکه کارآفرینان برتر می‌توانند در بنیاد ملی نخبگان عضو افزود: بورس ایده از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است که فضایی ایجاد کند تا در قالب‌های مادی و معنوی فعالیت‌های کارآفرینانه مورد حمایت قرار گیرد.

وی بیان کرد: ایجاد سازمان نظام کارآفرینی کشور به عنوان سازمان مردمی و طراحی و تنظیم برنامه‌های جامع کارآفرینی به عنوان یک سیاست کلان در این وزارتخانه دنبال می‌شود همچنان که تدوین نقشه جامع توسعه کارآفرینی کشور در وزارت‌خانه تعاون در حال پیگیری است.

حسینی‌نیا ادامه داد: تبدیل کشاورزی سنتی به کارآفرینی چالش مهمی در این حوزه محسوب می‌شود که اگر به این جایگاه نرسیم از بسیاری کشورها عقب می‌مانیم.

این مقام مسوول افزود: باید از تولید مواد خام گذر کنیم و به تولید مواد اصلی برسیم همچنان که ارائه خدمات به سایر کشاورزان برای جذب گردشگران مقوله مهمی بوده که گردشگری کشاورزی در کشور ما مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه 80 میلیون نفر به جمعیت دنیا اضافه می‌شود افزود: بخش کشاورزی ما باید در سال 2020 بتواند غذای 100 میلیون نفر را تأمین کند.

این مسوول گفت: تمام واقعیت‌های حوزه کشاورزی نشان از تغییر ذائقه‌ها دارد که نمی‌توان به راحتی رضایت مصرف‌کننده را جلب کرد و نیاز به کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در این حوزه دارد.

معاون آموزشی وزیر تعاون افزود: اعتقاد کارشناسان کشاورزی این است که با رعایت اصول و رویکردهای خلاقانه با همین منابع محدود آب و خاک رویکردهای جدید علم کشاورزی را تبیین کنند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.