سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقوی روی نیمکت لیگ برتر چهاردهم؛

مربی سرشناس و بومی، نفت مسجد سلیمان را در لیگ برتر هدایت می کند

مجتبی تقوی که فصل گذشته سرمربی ذوب آهن بود در فصل آینده به شهر اولین ها خواهد آمد و هدایت نفتی های مسجدسلیمان را عهده دار خواهد بود .

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران مسئولان باشگاه نفت مسجد سلیمان مجتبیی تقوی را برای هدایت این تیم در لیگ 14 برگزیدند و احتمالا بهروز مکوندی سرمربی بومی و بااخلاق فصل گذشته نفت وهمچنین اکبر محمدی دستیاران مجتبی تقوی روی نیمکت نفتی ها خواهند بود .


 نظری مدیرعامل عامل باشگاه مناطق نفت خیز با تایید این خبر به گفت: تمرینات تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان در روزهای آینده با حضور تقوی آغاز خواهد شد. مجتبی تقوی را بهتر بشناسیم سرمربی جدید باشگاه نفت مسجدسلیمان در زمره یکی از با دانش ترین مربیان کشورمان قرار دارد وی که زاده  سیزدهم اسفند ماه 1346 میباشند اصالتا خوزستانی (خرمشهر) میباشند یکی از معدود مربیان تحصیل کرده و دارای تحصیلات آکادمیک فوتبال است.





 مجتبی تقوی در دورانی که به عنوان بازیکن در مستطیل سبز حضور داشت، موفق به کسب عنوان قهرمانی همراه تیم جوانان استان لرستان در غرب کشور شد،

عضویت در تیم ملی امید را کسب کرد و همراه تیم کشاورز به مقام سوم لیگ آزادگان دست یافت

 همراه تیم فوتبال سایپا عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور را کسب کرد در مسابقات جام باشگاه های آسیا حضور یافت

 وی در سال ۱۹۹۵ عنوان چهارمی در باشگاه های آسیا را کسب کرد و در سال ۱۹۹۶ در مسابقات لیگ یک کشور همراه تیم فوتبال سایپا قهرمان شد

عضویت در تیم ملی دانشجویان ایران و حضور در دو المپیک جهانی دانشجویان به عنوان کاپیتان نیز از دیگر سوابق تقوی، به عنوان بازیکن محسوب می شود

وی چندین بار نیز به تیم ملی بزرگسالان ایران دعوت شد و در مسابقات کارگران تهران نیز موفق به کسب دو عنوان قهرمانی و حضور در دو تورنمنت کشور ترکیه شد

 مجتبی تقوی به همراه تیم منتخب خوزستان در مسابقات جام بسیج به عنوان قهرمانی رسید و سال ها عضو تیم منتخب مهاجرین جنگ تحمیلی ایران بود.

 وی ۱۲ سال حضور دائم در تیم فوتبال سایپا به عنوان بازیکن، کاپیتان، مربی و سرمربی را نیز در کارنامه دارد.

در سوابق مربی گری تقوی نیز باید به موارد زیر اشاره کرد: دو سال حضور مستمر به عنوان مربی نونهالان در باشگاه پیکان، دوسال همکاری در تیم بزرگسالان سایپا به عنوان دستیار اول به همراه کادر فنی ایتالیایی، در لیگ برتر، یک سال همکاری در تیم بزرگسالان سایپا به عنوان دستیار مایلی کهن در لیگ برتر، یک سال به عنوان سر مربی تیم فوتبال بزرگسالان سایپا در لیگ برتر به عنوان جوان ترین مربی لیگ ایران و جوان ترین تیم لیگ (۲۰۰۵)، یک سال به عنوان سرمربی تیم فوتبال عقاب (۲۰۰۶) همچنین قهرمانی در مسابقات پلی آف به همراه تیم سایپا به عنوان سر مربی و همچنین مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان (۲۰۰۷) و سرمربی همان تیم درسال ۲۰۰۸ نیز از دیگر سوابق مدیریتی تقوی است.

وی فصل گذشته به عنوان سرمربی به مس کرمان رفت که قبل از شروع فصل و در نشست خبری پیش از اولین بازی مس استعفا داد.سال گذشته در مقطعی سرمربی ذوب آهن اصفهان بود. گفتنی است در سوابق تحصیلی تقوی نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد: کسب عالی ترین مدارک مربی گری از AFC، تحصیلات دانشگاهی و فارغ التحصیلی از دانشگاه علامه طباطبایی در رشته مترجمی زبان انگلیسی، تکمیل دوره مربی گری فوتبال از دانشگاه لایپزیک آلمان، کسب مدرک مربی گری اروپا A از کشور آلمان. مجتبی تقوی ترجمه کامل ترین اثر منتشر شده از جانب فیفا تحت عنوان مربی گری فیفا که کمیته ملی المپیک منتشر کرده است را برعهده داشت که مورد تائید و تشویق AFC نیز قرار گرفت. همچنین گردآوری وتالیف کتاب جامع و کامل تحلیل جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی نیز از آثار این سرمربی موفق و جوان حال حاضر کشورمان می باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فوتبال ، ایران ، لیگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.