سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید از ظرفیت کارآفرینی موقوفات بهره برداری شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش کشاورزی ، صنایع ، خدمات حمل و نقل و گردشگری با استفاده از ظرفیت موقوفات می توان زمینه کارآفرینی ایجاد کرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصباحی مقدم در پنجمین مجمع سراسری مسئولان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه در مجتمع فرهنگی آدینه با بیان اینکه ایران هم اکنون از نظر رده بندی اقتصادی، در جایگاه 17 جهان قرار دارد ، اظهار داشت : این رتبه بندی توسط دو نهاد بین المللی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن تعیین و اطلاع رسانی می شود.

نماینده تهران در مجلس  با اشاره به اینکه آمریکا ، چین ، ژاپن و آلمان در این رتبه بندی به ترتیب اول تا چهارم هستند ، افزود : ایران در این رتبه بندی، هفدهم است که نشان دهنده جایگاهی مهم، از لحاظ ابعاد اقتصادی کشور در مقایسه با سایر کشورهاست.
مصباحی مقدم با اعلام اینکه اقتصاد ایران از لحاظ منابع خارجی و بدهی های خارجی هم اکنون در شرایط خوبی است ، افزود: ایران هم اکنون هیچ بدهی معوقی ندارد و در مجموع 8 میلیارد دلار بدهی جهانی دارد و 110 میلیارد دلار نیز ذخائر خارجی و ارزی دارد و این رقم بالغ بر 3 برابر نیاز سالانه کشور به منابع ارزی است که البته به دلیل شرایط تحریم این رقم در دسترس نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سطح نخبگی در کشور ایران نسبت به میانگین جهانی دارای وضع مناسبی است ، تصریح کرد: ضریب هوشی جوانان و نخبگان ایرانی بالاتر از متوسط جهانی است و این در حالی است که ضریب هوشی چینی ها پایین تر از این حد است اما چین از لحاظ اقتصادی برتر از ایران است و اکنون در جایگاه دوم اقتصاد جهان است و بنا دارد در سال 2020 به اقتصاد اول جهان، مبدل شود.

مصباحی مقدم با بیان اینکه اقتصاد ایران هم اکنون دچار رکود است ، افزود : مسائل اقتصادی به گونه ای است که اگر امروز اصلاحی صورت گیرد ، نتایج آن شش ماه دیگر نمایان خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ظرفیت های کار آفرینی در موقوفات باید استفاده شود ، گفت : کار آفرینی علاوه بر ایجاد شغل برای خود ، برای دیگران نیز اشتغال ایجاد خواهد کرد و بواسطه موقوفات باید در زمینه های کشاورزی ، صنایع ، خدمات حمل و نقل ، گردشگری و... در زمینه کارآفرینی استفاده کرد و ایجاد شغل کرد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: ظرفیت ، موقوفات ، کارآفرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.