سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

صنعت گردشگری در سبد هزینه خانواره ها هنوز قرار نگرفته است

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: صنعت گردشگری متاسفانه در سبد هزینه خانواره ها هنوز قرار نگرفته است و این نقیصه یکی از موانع توسعه این صنعت است.

 
سعید شیرکوند در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج جذب توریسم خارجی را یک ضرورت اقتصادی برای شکوفایی ظرفیت های اقتصادی بخش گردشگری،ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خواند و افزود: تعاملات ایجاد شده در عرصه سیایت خارجی در دولت دکتر روحانی می تواند از مشکلات گذشته این صنعت گره گشایی کند.

وی وجود برخی نگرشها و باور های فرهنگی غلط نسبت حوزه گردشگری در کشور را از دیگر عوامل رکود توسعه نیافتگی این نصعت اقتصادی خواند و افزود: در این باور نادرست به گردشگری در ابعاد مختلف نگاه نشد و این امر خسارت های زیادی را متوجه این بخش کرد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اقتصاد نفتی را یکی دیگر از عوامل توسعه نیافتگی اقتصادی گردشگری ذکر کرد و افزود: در شرایط کنونی برخی تلاشها به نقش آفرینی اقتصادی گردشگری در کمک به اقتصاد ملی معطوف شده است.

شیرکوند گفت: امروز درسایه وفاق ملی مسوولان نظام، دولت و نمانیدگان مجلس به مقوله گردشگری توجه ویژه ای صورت گرفته است و تغییر نگرش به ایران درسایه تلاس تیم سیاست خارجی به رونق بیش از پیش این بخش کمک خواهد کرد.

وی پیامدهای منفی نگاه هنجارشکن بودن جذب گردشگر خارجی اشاره کرد و گفت:خوشبخانه برغم افزایش ورود گردشگر خارجی اما هیچگونه هنجارشکنی دراین بخش تاکنون گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه برای تعامل با دنیا اینک شرایط خوبی درکشور فراهم شده است افزود: باید با ایجاد مشوق های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت برای کمک به حل مشکل اشتغال و بیکاری در کشور کمک کرد./س

برچسب ها: صنعت ، گردشگری ، سیاست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.