سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

75 هزار واحد تولیدی کشور پروانه بهره‌برداری دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر بیش از 75 هزار واحد تولیدی در سطح کشور پروانه بهره‎برداری دارد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛


 علی یزدانی اظهار کرد: استان قزوین به لحاظ وجود شهرک‌های صنعتی و جذب سرمایه‌گذاری یکی از استان‌های مهم و شاخص کشور است.

وی با اشاره به مطلوب بودن میزان سرمایه‌گذاری در استان قزوین افزود: این استان به تناسب جمعیت یکی از استان‌های شاخص و مطلوب در امر سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود و از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: باید با تلاش مضاعف در راستای رونق اقتصادی گام برداشته و در این راه از هیچ اقدام نتیجه‌بخشی دریغ نکنیم.

یزدانی ادامه داد: با تلاش و کوشش در بخش‌های مختلف به ویژه بخش صنعت کشور می‌توانیم زمینه‌ای فراهم کنیم که کشور از رکود اقتصادی خارج شود.

وی عنوان کرد: رسالت وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های وابسته رفع مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های نسبی موجود در مناطق مختلف کشور است.‏

معاون توسعه مدیریت و منابع امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برای توسعه صنعت نیز باید در وهله نخست قوانین و دستورالعمل‌ها روان‌سازی شده و با کاهش بروکراسی‌های اداری در قالب تعامل سه قوه، زمینه اصلاح قوانین، طرح‌ها و لوایح فضای کسب و کار فراهم شود تا بتوانیم شرایط مطلوب‌تری به لحاظ فعالیت در بخش صنعت برای سرمایه‌گذاران این بخش فراهم کنیم.

یزدانی با اشاره به تعداد واحدهای دارای پروانه بهر‌ه‌برداری در سطح کشور گفت: در حال حاضر بیش از 75 هزار واحد تولیدی در سطح کشور پروانه بهره‎برداری دارند.

وی با بیان اینکه 5 هزار و 600 معدن فعال در سطح کشور وجود دارد، مطرح کرد: اصناف نیز در رونق‌بخشی به وضعیت اقتصادی کشور نقش مهمی بر عهده دارند که افزایش فعالیت آن‌ها قطع‌یقین افزایش رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به استان قزوین خاطرنشان کرد: هدف از سفر معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به این استان آشنایی بیشتر با واحدهای صنعتی و پیگیری مشکلات پیش‌روی آنان بود.

یزدانی عنوان کرد: امیدواریم با تشکیل جلساتی با تشکل‌های صنعتی بتوانیم مشکلات این بخش را به زودی مرتفع کنیم./س

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.