سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک نماینده مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"ثبات در بازار داخلی" در گرو "تأمین امنیت غذایی" کشور

یک نماینده مجلس گفت: با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم در خوداتکایی و تأمین نیاز داخلی از سفره ایرانی، با افزایش قیمت محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی با مشکل چندانی مواجه نخواهیم شد و ثبات در بازار حاکم خواهد بود.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: چنانچه تولیدات داخلی در تمامی زمینه‌ها چون تولید سویا، کلزا و دانه‌های روغنی و برخی از نهادهای اساسی کشاورزی حمایت شود امنیت غذایی کشور تأمین خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان اظهار داشت: با وابستگی به بازارهای جهانی در تأمین نیازهای اساسی هرگونه نوساناتی در تغییر قیمت‌ها در تهدید امنیت غذایی کشور تأثیرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به بحث اقتصاد مقادمتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نوعی از اقتصاد است که به دور از هر گونه تنش می‌تواند در اقتصاد وارد شود و چنانچه شاخص‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه تقویت شود با تحریم‌ها، فشار و بالا رفتن قیمت‌های جهانی چندان تغییر و تحولی در کشور حاصل نمی‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: تقویت و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بهترین راهکار مقابله با مشکلات اقتصاد بین‌الملل است که در کنار آن ثبات در نظام اقتصادی، بازار ارز و قیمت‌های جهانی با اتخاذ تدابیر و برنامه‌های لازم حائز اهمیت خواهد بود.

نوری در مورد اختصاص بسته‌های حمایتی به بخش تولید اظهار داشت: طبق قانون هدفمندی و قانون کلی برنامه توسعه پنجم یارانه‌هایی تحت عنوان بسته‌های حمایتی در راستای حمایت از کل بخش تولید در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: با توجه به وابستگی بخش صنعت به خارج از کشور می‌توان با حمایت از بخش تولید، تولیدات داخلی را در قبال بسیاری از مشکلات بیمه کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.