سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تدابير امنيتی در آستانه انتخابات رياست جمهوری اوکراین

اوکراین قصد دارد بیش از 55 هزار مامور پلیس و 20 هزار نیروی داوطلب را به منظور اطمینان خاطر از عدم بروز هر گونه مشکلی در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مستقر کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، به رغم شورش خونبار جدایی‌طلبان در منطقه صنعتی شرق اوکراین، این کشور قصد دارد بیش از 55 هزار مامور پلیس و 20 هزار نیروی داوطلب را به منظور اطمینان خاطر از عدم بروز هر گونه مشکلی در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه، مستقر کند.

آندری چالی، یک مقام وزارت کشور اوکراین اذعان کرد: احتمال تجاوز روسیه و اقدامات جدایی‌طلبان در شرق، تهدیدی برای انتخابات زودهنگام روز یکشنبه است.

شورشیان در مناطق عمدتا روس‌زبان لوگانسک و دونتسک که وعده داده‌اند انتخابات را مختل خواهند کرد، در عوض به دنبال به رسمیت شناخته شدن به عنوان کشورهای مستقلی هستند که بتوانند همچون اتفاقی که برای شبه‌جزیره کریمه در ماه مارس افتاد، یک روز به روسیه بپیوندند.

پارلمان اوکراین روز سه شنبه توافق کرد طرحی آشتی‌جویانه را در آینده به رای بگذارد که اختیارات بیشتری به مناطق اعطا خواهد کرد و اطمینان حاصل خواهد شد که حق صحبت به زبان روسی در نهادهای دولتی در قانون اساسی گنجانده شود.

این توافق غیرالزام‌آور، اوکراین را ملزم می‌کند در صورتیکه شورشیان سلاح‌های خود را زمین بگذارند، نیروهای خود را از شرق این کشور خارج کند. روسیه روز چهارشنبه این اقدام را گامی نویدبخش ولی دیر خواند که مطابق با طرح صلحی است که سازمان امنیت و همکاری در اروپا پیشنهاد کرده است.

گریگوری کاراسین معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد: این سند، نخستین گام علنی، روشن حتی اگر دیر در جهت اجرای نقشه‌راه تهیه شده توسط سازمان امنیت و همکاری در اروپا است.

وی در عین حال افزود: ولی امید اصلی ما اینست که مقامات کیف فقط به این سند اکتفا نکنند. وی تاکید کرد: همه منتظر اقدامات قاطع آنها با هدف پایان دادن به عملیات نظامی خود و جستجو برای (یافتن) راه‌های دستیابی به وحدت ملی واقعی است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.