سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمعه‌ای در گردهمایی بزرگ مدیران روابط عمومی‌های استان تهران:

روابط عمومی باید فراتر از نصب پوستر و برگزاری همایش‌ها عمل کند

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور گفت: روابط عمومی باید فراتر از نصب پوستر و برگزاری همایش‌ها عمل کند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، روح‌الله جمعه‌ای در گردهمایی بزرگ مدیران روابط عمومی‌های استان تهران گفت: یکی از مسائل کلیدی و مهم فعالیت روابط عمومی، توجه به مسائل  فراسازمانی و درون سازمانی است که رعایت اصول این دو فرآیند برگ برنده‌ی یک سازمان تلقی می‌شود.

وی افزود:‌باید توجه داشت که سیاست‌های یک سازمان و برنامه‌های استراتژیک بر چه اساسی تنظیم می‌شوند تا بتوانیم به پیشبرد اهدافمان در سازمان کمک کنیم.

جمعه‌ای با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های روابط عمومی نصب پوستر، برگزاری همایش‌ها و بازدید از سازمان‌ها است، گفت: روابط عمومی باید فراتر از این فعالیت‌ها عمل کند، یک روابط عمومی  باید نگاه درون‌سازمانی داشته باشد و بتواند شرایط داخل سازمان را آنالیز کند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور تاکید کرد: روابط عمومی داخل یک سازمان باید در راستای اقناع افکار عمومی تلاش کند و به نتیجه‌ای مطلوب برسد، روابط عمومی‌ها باید اطلاعات لازم در هر زمینه‌ای را داشته باشند چرا که این اطلاعات و پایش آن در خارج از سازمان‌ها بسیار مهم است.

مشاور وزیر کشور گفت: ارتباطات صحیح، هوشمندانه و هدفمند با رسانه از سوی روابط عمومی اهمیت دارد، به نحوی که این اطلاعات را دریافت و بعد از آن پایش م‌ کنند و تمام داده‌های اثبات‌شده با ظرافت کامل در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرد.

جمعه‌ای با اشاره به اینکه در سازمان‌های دولتی منتخب مردم هستند، افزود: جریان‌سازی افکار عمومی به وسیله اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است و این اطلاعات باید از طریق روابط عمومی‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد.

 رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور ادامه داد: شیب ملایمی که در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها قرار گرفت بسیار خوب ارزیابی شد و در گام اول اجرای یارانه‌ها و تعیین قیمت بنزین خوب عمل کردیم.

جمعه‌ای  گفت:  اگر روابط عمومی یک سازمان از مواضع انفعالی خارج شود بسیاری از جنبه‌های تخریبی به فرصت تبدیل می‌شود، برای فعالیت‌های دولت این موضوع از اهم فرآیندها است.

وی همچنین با اشاره به جوّسازی رسانه‌های منتقد و حرکت مغرضانه بعضی از آنها افزود: چگونه است که با جوسازی و تکه تکه چسباندن چند فیلم قصد تخریب دولت را دارند و یا می‌خواهند با استفاده از فضاسازی بر علیه یک جشن چالش ایجاد کنند لذا به نظر می‌رسد باید از نقد تعریف جدیدی ارایه کنیم.

جمعه‌ای با اشاره به ارتباطی که رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها با یکدیگر دارند، تصریح کرد: رسانه‌ها تمام داده‌های خود را از روابط عمومی‌ها می گیرند و این جریان و اطلاعاتی که در اختیار روابط عمومی‌هاست کاملا تخصصی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.