سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيام وزير علوم به بيست و چهارمين گردهمايي مديران‌كل امور دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاهها

دكتر رضا فرجي دانا وزير علوم ، تحقيقات و فناوري به مناسبت برگزاري بيست و چهارمين گردهمايي مديران‌كل امور دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي سراسر كشور پيامي صادر كرد .

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، متن كامل پيام دكتر فرجي دانا بدين شرح است :
 
توسعه نظام آموزش عالی و ارتقای جایگاه علمی ایران اسلامی به تراز‌های جهانی در عرصه‌های علم، پژوهش و فناوری، مرهون خون شهدای گرانقدر، ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز و خانواده‌های معظم این عزیزان بوده است که با مقاومت و پایداری در حفظ کیان کشور عزیزمان نقش‌آفرینی نموده‌اند. 

 تربیت نیروهایی کارآمد، متخصص و در عین حال متعهد به ارزش‌های اسلامی، اصول و آرمان‌های بلند ملت ایران از مهم‌ترین وظایف نظام آموزش عالی و دانشگاهی کشور است که در این عرصه دانشجویان شاهد و ایثارگر در صف مقدم قرار دارند و تلاش برای هرچه توانمند سازی و ارتقای جایگاه علمی، اخلاقی و منزلت این عزیزان، نه یک وظیفه اداری که یک وظیفه دینی است. 

نظام آموزش عالی کشور خود را موظف به پاسداشت خون شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و شهدای عرصه علم و جهاد می‌داند و با تأکید بر اهداف دولت تدبیر و امید برای ارتقای کیفیت خدمات و استفاده ازظرفیت‌های قانونی موجود در تسهیل ارائه خدمات مناسب‌تر و فراهم آوردن زمینه‌های ادامه تحصیل و دانش‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر تلاش می‌کند. 

در خاتمه لازم می‌دانم که از تلاش‌های خالصانه تمامی مدیران محترم شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی سراسر کشور در مسیر توانمندسازی، عزتمندی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محیط‌های دانشگاهی که در سرلوحه وظایف و مأموریت‌های آموزش عالی است، تقدیر و تشکر نمایم. 

امیدوارم با استعانت از الطاف الهی و دعای خیر خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بتوانیم گامهای مؤثری برای ارتقای علمی ایران عزیز برداریم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.