سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور روسیه خواستار گسترش روابط با افغانستان شد

حامد کرزی؛ رئیس جمهور کشورمان با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در شهر شانگهای کشور چین دیدار کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در این دیدار که در حاشیه اجلاس سیکا انجام شد، هر دو جانب در مورد روابط و همکاری های دو جانبه، مبارزه با تروریزم و افراطیت در منطقه و سایر موضوعات منطقوی گفتگو کردند. 
ولادیمیر پوتین ، رئیس جهمور روسیه ابراز امیدواری کرد، رئیس جمهور آینده افغانستان ، گسترش روابط همکاری با روسیه را در اولویت کاری خود قرار دهد .
وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان گفت:  افغانستان یک مسیر طولانی را در خصوص توسعه روابط اجتماعی ، اقتصادی و نیرو های ارتش طی کرده است .
رئیس جمهور روسیه از اشتراک گستردهء افغانها در انتخابات و پایان موفقانه دور اول آن ابراز خرسندی کرد و آرزو نمود که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز به موفقیت به اتمام برسد. 
هر دو جانب تروریزم و افراطیت را تهدید جدی برای منطقه خوانده، تاکید نمودند که کشور های منطقه باید با این تهدید مشترکاً و با جدیت مبارزه نمایند.
رئیس جمهور کرزی گفت که نزدیکی جغرافیایی افغانستان و روسیه، روابط تاریخی و منافع مشترک دو کشور ایجاب می کند تا حکومت آیندهء افغانستان نیز در گسترش بیشتر روابط و همکاری ها میان افغانستان و روسیه، گام های استوار بردارد. 
حامد کرزی برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور آیندهء کشور را یک رویداد تاریخی برای افغانستان دانسته و از پوتین دعوت کرد تا برای اشتراک در این مراسم یک هیات عالی رتبه کشورش را به افغانستان بفرستد که مورد پذیرش رئیس جمهور روسیه قرار گرفت.
/انتهای پیام

منبع:صدای افغان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.