سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

قاچاق کالا و ارز از آفت های توسعه اقتصادی کشور است

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: قاچاق کالا و ارز یکی از آفت های توسعه اقتصادی کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


حبیب الله حقیقی گفت: نه تنها اقتصاد ملی از این موضوع متضرر می شود، بلکه تبعات اجتماعی وآثار سوء فرهنگی این موضوع بسیار حاد و مخرب است.

وی با اشاره به قاچاق سالانه هفت میلیارد دلاری سوخت در مبادی غیر رسمی کشور، خاطر نشان کرد:باید در حوزه اصلاح فرآیندها، رویه ها و دستورالعمل ها شرایط جدیدی را به منظور حذف پدیده قاچاق که سالانه مبالغ هنگفتی از ثروت ملی کشور را هدر می دهد وضع و تصویب شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهرستان قصرشیرین، گفت: خوشبختانه مزایای استراتژیک پایانه مرزی پرویزخان و گمرک بین المللی خسروی باعث شده که بیشترین حجم ترانزیت سوخت کشور و همچنین بیشترین صادرات کالایی به کشور عراق از طریق مرز رسمی پرویز خان صورت گیرد و توسعه اقتصاد منطقه و به تبع توسعه اقتصاد ملی را بدنبال داشته باشد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تصریح کرد: یقینا با اعمال کنترل های قانونی و برنامه ریزی های مدون و مناسب از سوی مسئولین ذیربط کشوری و استانی می توان فرصت های مرزی را بیش از پیش تبدیل به امنیت و توسعه پایدارکرد و از پرتو آن دغدغه های اقتصادی مردم منطقه مرتفع و رفع شود.

این مقام مسئول همچنین هدف از سفر به شهرستان مرزی قصرشیرین را پیگیری امور مربوط به تسهیل در امر تجارت و رونق بخشی به توسعه زیرساخت های فیزیکیبازارچه مرزی پرویزخانعنوان و اضافه کرد: بر اساس بازدید میدانی که از مرز پرویزخان به عمل آوردیم ساماندهی مبادلات مرزی، تقویت زیرساخت های توسعه ای مرز و همچنین تقویت ساختار منابع انسانی از مهم ترین موضوعاتی است که در دستور کار مسئولین ذیربط کشوری قرار می گیرد./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، ارز ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.