سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

نیازمند ۲۵۰ پزشک هستیم/پرداختی ما به پزشکان دو برابر سایر شهرستانهاست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پرداختی ما به پزشکان برای استقرار در این مناطق که دورافتاده محسوب می‌شود، دو برابر سایر جاهاست و چنانچه ماندگار شوند، میزان پرداختی آنها برای مناطق دور افتاده‌تر بیشتر هم خواهد شد.

دکتر منصور شکیبا رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در شهرستان‌ها پزشکان تک تخصصی مستقر هستند که برای ارتباط با بیرون مشکلات زیادی دارند، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان جزء یکی از مناطق محروم محسوب می‌شود که هنوز تغییر محسوسی برای استقرار پزشکان در آن انجام نشده است. 
 
وی با اشاره به اینکه تقریبا ۲۵۰ پزشک کم داریم، افزود: پرداختی ما به پزشکان برای استقرار در این مناطق که دورافتاده محسوب می‌شود، دو برابر سایر جاهاست و چنانچه ماندگار شوند، میزان پرداختی آنها برای مناطق دورافتاده‌تر بیشتر هم خواهد شد.
 
 وی همچنین به برخی مشکلات در اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فاصله بیمارستان‌ها برای ارجاع بیماران در صورت نیاز به خدمات تخصصی که ممکن است در بیمارستان مربوطه موجود نباشد زیاد بوده و بخش زنان نیز با ماماهایی که از بیرون می‌آیند مشکل دارند زیرا نمی‌دانند مسوولیت آنان با چه کسی است.
 
 به گفته شکیبا، با وجود تمامی مشکلات طرح تحول سلامت روند خوبی را در پیش گرفته و در تلاش برای اجرای هر چه بهتر آن و تجهیز و هتلینگ بیمارستان‌ها هستیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.