سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک جامعه شناس تاکید کرد

تاثیر احساس ناتوانی در رشد اجتماعی دانش آموز

احمد احمدی معتقد است که احساس ناتوانی رشد اجتماعی دانش آموز را دچار اختلال می‌کند.

احمد احمدی، جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: انسان با ناتوان کنشی متولد می شود و به تنهایی نمی تواند با محیط خود سازگار شود، اگر آدمی بتواند با محیط خود سازگار شود دارای هویت موفقیت و توفیق و چنانچه سازگار نشود دارای هویت شکست خواهد شد.
 
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت وجود شرایط ارزش در خانواده افزود: اگر شرایط ارزش در خانواده وجود داشته  باشد و با کودک با احترام برخورد شود او مفهوم مثبتی از خویشتن خواهد داشت و برای خود ارزش قائل می شود و وقتی کودک احساس ارزش کند با سایر کودکان برخوردی مثبت  خواهد داشت؛ برداشت منفی از خود، کودک را به کناره گیری و انزوا می کشاند.
 
وی افزود:عدم تائید باعث کناره گیری و احساس ناتوانی دانش آموزان می شود و این احساس آنها را از شرکت در فعالیت ها و در گروه دوستان باز داشته و به رشد اجتماعی آنها لطمه می زند.
 
وی در پایان تصریح کرد: در ابتدا باید جو پذیرش و فضای اعتماد در خانواده و محیط آموزشی انجام شود و شرایط اعتماد، احترام و تفاهم به وجود آید و خانواده و مدرسه به صورتی باشد که فرصت اقدام را  از خویشتن  به دانش آموز بدهد، همچنین باید بر نقاط مثبت شخصیت دانش آموزان تکیه شود و از سرزنش و توجه به جنبه های منفی شخصیت آن ها احراز و دوری شود و از همه مهمتر مهارت های سازگاری اجتماعی به دانش آموزان آموزش داده شود و با خطاهای رفتاری دانش آموزان به صورتی سازنده برخورد شود و راه حل های عملی ارائه شود.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.