سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویم تاریخ در آیینه ورزشی 31 اردیبهشت

امروز چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 هجری شمسی برابر با 21 رجب سال 1435هجری قمری و 21 می 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 86 سال پیش در چنین روزی مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی ایران با کوشش باشگاه خیام به مدیریت احمد ایزدپناه برگزار شد. مسیر این مسابقه از خیابان لاله‌زار تا پشت مسجد سپهسالار بود و 45 نفر در آن شرکت داشتند.

57 سال پیش در چنین روزی یک مسابقه دوستانه فوتبال بین تیم‌های " آدانای" ترکیه و استقلال تهران در ورزشگاه امجدیه برگزار شد و دو تیم با نتیجه 4-4 مساوی شدند. این مسابقه را 12 هزار تماشاگر از نزدیک دیدند.

53 سال پیش در چنین روزی، مسابقات قهرمانی دو و میدانی باشگاه‌های تهران به پایان رسید. در رده‌بندی تیمی، تیم استقلال، دیهیم و پولاد به ترتیب اول تا سوم شدند. در رده‌بندی انفرادی نیز این افراد رتبه اول را کسب کردند. در دو 110 متر با مانع، فارابی از باشگاه پولاد، در پرش ارتفاع جلیلی از استقلال، در پرتاب وزنه موسوی از باشگاه سپه، در 1500 متر یزدان‌پناه از تهران جوان، در 300 متر مرادی از پولاد و در پرتاب نیزه علیرضا جعفرپور از دیهیم.

همچنین 53 سال پیش در چنین روزی، در مسابقات فوتبال قهرمانی نیروهای مسلح ایران، تیم شهربانی مقام نخست را به دست آورد. این تیم تمامی حریفان خود رابه راحتی شکست داد و با اقتدار کامل مقام قهرمانی را کسب کرد.

48 سال پیش در چنین روزی، مدرک داوری بین‌المللی برای داوران وزنه‌برداری ایران، آقایان حسین زرینی از مشهد، معین ملکوتی از بابل و حسن براتی از اصفهان صادر گردید.

45 سالی پیش در چنین روزی، دیدار پایانی رقابت‌های جام در جام باشگاه‌های اروپا بین تیم‌های بارسلونا و اسلوان، چک و اسلواکی برگزار شد. در پایان تیم اسلوان با نتیجه 3 بر 2 حریف قدرتمند خود در بارسلونا را شکست داد و به این ترتیب نخستین بار یک تیم از کشور چک اسلواکی برنده یک جام اروپایی شد.

43 سال پیش در چنین روزی، تیم فوتبال ارتش ایران در یک مسابقه دوستانه برابر تیم ارتش شوروی با نتیجه درخشان 2 بر صفر پیروز شد. این دیدار درورزشگاه امجدیه و در حضور 20 هزار تماشاگر برگزار شد. فریبرز اسماعیلی و اصغر شرفی به ترتیب در دقایق 50 و 53 برای ایران گلزنی کردند.

42 سال پیش در چنین روزی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام "دان کلف" در بلغارستان تنها یک مدال نقره به دست آورد. رمضان خدر تنها کشتی‌گیر ایرن بود که توانست در وزن 57 کیلوگرم یک مدال نقره برای ایران کسب کند. داریوش واعظی، محمدخرمی و منصور برزگر به ترتیب در وزن‌های 52، 68 و 74 به مقام ششم رسیدند.

انتهای پیام/



برچسب ها: دیهیم ، فارابی ، پولاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.