سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فداکار: از غفلت فدراسیون روی مستعدان، بهره‌برداری می‌کنیم/ فدراسیون باید قدر بازوهای خود را بداند

مسئولان تیم والیبال متین ورامین قهرمان فصل گذشته مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور از دغدغه‌های خود می‌گویند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست مطبوعاتی باشگاه متین؛ علیرضا فداکار  گفت: هدف مدیران باشگاه از حضور در والیبال میثاق اخلاقی بود و می‌خواستیم به موازات سرمایه‌گذاری در هر شهری نسبت به مسائل اخلاقی بی‌تفاوت نباشیم.

مدیرعامل باشگاه متین ورامین افزود: ما در ورامین به خاطر درخواست عمومی، تیمداری را شروع کردیم، احساس می‌کردیم بخش خصوصی به عنوان بازوی واقعی فدراسیون عمل می‌کند، همچنین معتقدیم فدراسیون توانایی حمایت همه جانبه از تمام تیم‌ها را ندارد اگر بخش خصوصی به کمک دولت نیاید والیبالیست‌هایی که به سطح بالای کشور می‌رسند افت می‌کنند.



**توقعاتمان از والیبالی‌ها معقول است


مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی متین ورامین در ادامه افزود: در حمایت از والیبال به دنبال منافع اقتصادی نبودیم می‌خواستیم استعداد‌های نهفته کشور را به والیبال گرایش دهیم. ما هم توقعاتی معقول از فدراسیون داشتیم که مهمترین آن توجه بود. متاسفانه مشکلی که در ورزش ما به طور کلان دیده می‌شود این است که به بخش خصوصی صرفاً به عنوان یک سرمایه نگاه می‌کنند. اگر قرار است بخش خصوصی پول بدهد پس باید موردحمایت قرار گیرد باید در تقسیم مسئولیت‌ها حضور یابد و به جایگاه خود دست پیدا کند.

**والیبال اتحادیه باشگاه‌ها می‌خواهد

فداکار گفت: ما مهمان 2 ساله ورزش هستیم و در این مدت به این نتیجه رسیدیم که نبود اتحادیه باشگاه‌ها در والیبال مشکل اصلی این رشته است. این که باشگاه‌ها فقط صرفاً پول بدهند و حق تصمیم گیری و بهره برداری نداشته باشند درست نیست. در بحث باشگاه‌های جهان ما مشکلات زیادی را تحمل کردیم. تیم ما برای قهرمانی در ایران و آسیا هزینه‌های زیادی متقبل شد و توانستیم به مسابقات جام باشگاه‌های جهان راه یابیم ولی چون مسئولان فدراسیون مطالعه واقعی از مسائل روز دنیا ندارند، ما با تیمی نه چندان قوی به برزیل اعزام شدیم.

**فدراسیونی‌ها باید فراتر از شعار عمل کنند

وی عنوان کرد: در جلساتی که با مسئولان فدراسیون داشتیم هرچه به آنها گفتیم که حریفان ایران با بهترین‌های خود به برزیل می آیند ولی هیچ یک از حرف‌هایمان را قبول نکردند. می‌خواستیم به عنوان سرمایه‌گذار بابهترین‌های خود به جام باشگاه‌های جهان برویم که این اجازه را به ما ندادند. در مسابقات جام باشگاه‌های جهان دیدیم که تیم پورتوریکو با 11 ملی پوش، آرژانتین با 7 ملی‌پوش، روسیه با 4 بازیکن اصلی تیم ملی کشورش و قطر در قالب تیم چند ملیتی به برزیل آمدند. سطح مسابقات در بالاترین سطح خود برگزار شد،‌ بهترین‌های والیبال جهان حاضر شدند.

سوال من از مسئولان فدراسیون این است که چرا بخش خصوصی وقتی به جایی می‌رسد نباید با قدرت حاضر شود؟ مگر ما نماینده والیبال ایران در مسابقات جهانی نبودیم. برخورد مسئولان به گونه‌ای بود که انگار این تیم از فدراسیون نبوده و دور از مجموعه والیبال است.



مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی متین در ادامه یادآور شد: اکثر کارشناسان معتقد هستند که لیگ جهانی ضعیف‌تر از  جام باشگاه‌های جهان است. اگر ما در این مسابقات افتخار‌آفرینی می‌کردیم سند بسیار خوبی برای فدراسیون والیبال بود. می‌خواهم بدانم چرا مسئولان فدراسیون فراتر از شعار عمل نمی‌کنند؟ اگر ما در این پیکار‌ها بازیکن اصلی خود را داشتیم عملکرد موفقی را رقم می‌زدیم و این مسابقات در قالب یک اردوی تدارکاتی برای ملی‌پوشان محسوب می‌شد. به هیچ عنوان از نتیجه به دست آمده در این رقابت‌ها ناراضی نیستم چون ما تنها تیمی بودیم که بدون داشتن یار خارجی در این مسابقات شرکت کرده و استعداد‌های بومی خود را به همگان نشان دادیم. فدراسیون باید به بازوهای پرقدرت خودکه همان باشگاه‌ها هستند احترام واقعی بگذارند. امیدواریم سال آینده این روش و برخورد با باشگاه‌ها اصلاح شود.

**امسال نمی‌خواهیم با فدراسیون چانه‌زنی کنیم

فداکار درخصوص نوع حضور تیم والیبال متین در مسابقات لیگ امسال اظهار داشت: ما در رقابت‌های سال جاری حتی یک ملی‌‌پوش هم جذب نمی‌کنیم. تلاش خواهیم کرد تا بازیکنانی را که مورد غفلت فدراسیون قرار گرفته‌اند را جذب کنیم تا اگر خواستیم در عرصه بین المللی حاضر شویم ناچار به چانه‌زنی با فدراسیون نشویم. بازیکنان زیادی هستند که به دلیل محرومیت‌های مختلف در تیم ملی حضور ندارند. به طور کل ما در لیگ هستیم ولی به عنوان عضو معترض خانواده والیبال حاضر می‌شویم. می‌خواهیم مدرسه والیبال را استارت بزنیم و به والیبال ایران خدمت عملی کنیم نه سلیقه‌ای‌.

**از ورامین می‌رویم

مدیر عامل باشگاه متین در ادامه گفت: عمده فعالیت ما درشهر ورامین به اتمام رسیده و هیات مدیریه تصمیم گرفته که از این پس در سمنان(دامغان) سرمایه‌گذاری کنیم به خاطر مذاکراتی که با مدیران ارشد استانی انجام شده علی رغم میل باطنی امسال دیگر متین در ورامین نخواهد بود ناچار هستیم از ورامین برویم. تلاش می‌کنیم فعالیت اقتصادی را گسترش دهیم. امیدواریم مسئولان ورامین همت کنند و علاقمندی نشان دهند تا شرایط برای بازگشت متین به این شهر باز هم فراهم شود.

وی افزود: ما فرزنده خوانده فدراسیون هستیم، آنها ما را از خود نمی‌دانند.عوامل والیبال به اندازه جایگاه حرفه‌ای پول حرفه ای می‌گیرند و باید رفتار حرفه‌ای هم بیاموزند.



**مربیانمان به خاطر مشکلات اقتصادی رفتند


فداکار درخصوص مشکلات داخلی باشگاه و تغییرات ایجاد شده در کادر فنی این تیم هنگام حضور در مسابقات جام باشگاه‌های جهان گفت: ما مشکل داخلی نداشتیم. قراردادمان با مربیان تا پایان مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بود قرار شد بعد از این رقابت‌ها به دلیل مشکلات خاص ایجاد شده در جام باشگاه‌های جهان حاضر شویم اما مسئولان فدراسیون گفتند در صورت عدم حضور به اعتبار والیبال ملی کشور لطمه وارد می شود و ما را مجاب به حضور کردند. به اعضای کادر گفتیم که ما برای جام باشگاه‌های جهان هزینه‌های مجدد نخواهیم کرد برخی از آنها با این شرایط کنار نیامدند. احمد مساجدی وعباس برقی مربیان تیم هر کدام درزمانهایی خاص مشکلات اقتصادی را بهانه‌ای برای عدم همراهی تیم در برزیل اعلام کردند و ما مجبور شدیم تا " شاهین مفیدی" را که دارای کارت مربیگری درجه 2 است را به عنوان مترجم و مربی در کادر فنی معرفی کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: فدراسیون ، کشور ، فداکار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.