سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده فرانسه در سازمان ملل:

تحریم‌ها از قطعنامه شورای امنیت در رابطه با اوضاع انسانی در سوریه حذف می شوند

کشورهای غربی به حذف تحریم‌ها از قطعنامه شورای امنیت در رابطه با اوضاع انسانی در سوریه اقدام کرده‌‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم ، "ژرارد آرود" نماینده دائمی فرانسه در سازمان ملل متحد گفت : کشورهای غربی در شورای امنیت در قطعنامه‌‌ای که در رابطه با اوضاع انسانی در سوریه هست ، تحریم‌ها را حذف کردند تا این قطعنامه به تأیید روسیه نیز برسد .

وی روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری "ایتارتاس" روسیه گفت: مذاکرات درباره پیش‌نویس این قطعنامه بین‌المللی ادامه دارد.

این دیپلمات فرانسوی گفت: ما اقدام به اصلاح متن این قطعنامه می‌کنیم تا مورد رضایت همه اعضای شورای امنیت قرار گیرد و این قطعنامه اشاره‌ای به اعمال تحریم‌ها نمی‌کند‌؛ چرا که اعلام آن باعث می‌شود تا روسیه این قطعنامه را وتو کند.

وی گفت : هدف اصلی این قطعنامه جدید گسترش اختیارات کاروان‌های حامل کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل می‌باشد، تا حق آن را داشته باشند که از مرزهای سوریه بدون اجازه قبلی از سوی دمشق عبور نمایند.

گفتنی  است که کشورهای غربی در شورای امنیت اصرار دارند که قطعنامه‌ای جدید در رابطه با اوضاع انسانی در سوریه مورد تصویب قرار گیرد و اعلام می‌کنند که دمشق به قطعنامه سابق که در این رابطه در ماه فوریه تصویب شد ، پایبند نبوده است.

انتظار می‌رود که فردا قطعنامه‌ای که فرانسه پیشنهاد آن را داده است و درآ ن دخواست ارجاع  پرونده نقض حقوق بشر در سوریه به دادگاه بین‌المللی کیفری داده است، در شورای امنیت به رأی گذاشته شود.

"گنادی گاتلیوف" معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرده است که مسکو در اقدام به وتو این قطعنامه در شورای امنیت می‌کند.

وی گفته است: هدف این قطعنامه جدید رسیدن به مصوبه‌ای در شورای امنیت،  است به عنوان اساسی برای بکارگیری زور برای تأثیرگذاری بر دمشق استفاده گردد.


انتهای پیام/
برچسب ها: فرانسه ، تحریم ، روسیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.