سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خجسته در نشست خبری مطرح کرد

نقش رهبری ایران در موفقیت انتخابات اخیر عراق /لحظه شماری منافقین برای خروج از عراق

رئیس کمیسیون شوراها ضمن تشریح سفر اخیر این کمیسیون به عراق گفت: منافقین در عراق حدود سه هزار نفر هستند که میانگین سنی آن‌ها 55 سال بوده و غالبا به امراض و بعضا امراض صعب العلاج مبتلا هستند و آمریکا به دنبال این است تا در کشورهای اروپایی برای آن‌ها جا باز کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران امیر خجسته نماینده مردم همدان در حاشیه جلسه علنی امروز در نشست خبری سفراخیر کمیسیون شوراهای مجلس عراق را تشریح کرد.
 
وی گفت: این سفر دستاوردهای خوبی داشت و ما در این سفر با علمای عراق، مراجع تقلید و روحانیون در نجف و کربلا دیدار کردیم.
 
رئیس کمیسیون شوراها ادامه داد: انتخابات اخیر عراق به گونه‌ای طراحی شده بود تا برگزار نشود یا با تاخیر برگزار شود و اگر اصراری بر برگزاری بود با مشارکت ضعیف باشد ولی به لطف خدا و هوشیاری و تیزبینی مردم عراق و نقش روحانیت از جمله آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله مدرسی، آیت‌الله قزوینی و آیت‌الله حکیم مشارکت مردم خوب بود.  
 
وی افزود: در انتخابات قبلی عراق مشارکت مردم 40 درصد بود در حالی که در این دوره به 63 درصد رسیده بود و این یک مشارکت بی نظیر مردم عراق را نشان می‌دهد.
 
وی خاطر نشان کرد: علی‌رغم فشارهای بسیار شدید وضعیت نوری مالکی در هرتق خوب شده بود و 20 درصد رشد داشته است به صورتی که کرسی شیعیان به 185 عدد رسید و البته بدریون نیز 6 کرسی را تصاحب کردند.
 
نماینده همدان با بیان این که عربستان و قطر از دشمنی با عراق قطع امید کرده‌اند گفت: مسئولان عراق اقرار کردند که موفقیت انتخابات اخیر این کشور به دلیل رهبری دایانه جمهوری اسلامی ایران بوده است به طوری که نقش معنوی ایران و تجربیات ارزنده ایران برای عراق مهم بود.
 
رئیس کمیسیون شوراها در ادامه به وضعیت منافقین اشاره کرد و گفت: منافقین در عراق به بن بست رسیده‌اند به طوری که دولت عراق به صراحت آن‌ها را تروریست نامیده و خواستار خروج از شهرشان شده است.
 
وی ادامه داد: در زمان صدام روزانه پول فروش صد هزار بشکه نفت به آن‌ها کمک می‌شد و 11 سناتور آمریکایی از منافقین حقوق بگیر بودند تا از آن‌ها حمایت کنند.
 
وی با اشاره به محل استقرار این گروهک گفت: منافقین از اردوگاه اشرف اخراج شدند و در حال حاضر در نزدیکی فرودگاه در کانکس‌هایی که قبلا آمریکایی‌ها در آن مستقر بودند، مستقر هستند به طوری که به لحاظ فشار روانی و وضعیت نامناسب برای خروج از عراق لحظه شماری می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: منافقین در عراق حدود سه هزار نفر هستند که میانگین سنی آن‌ها 55 سال بوده و غالبا به امراض و بعضا امراض صعب العلاج مبتلا هستند و آمریکا به دنبال این است تا در کشورهای اروپایی برای آن‌ها جا باز کند.
 
وی تصریح کرد: روند پرونده 1975(الجزایر) خوب است.
 
نماینده همدان اظهار داشت: صادرات ایران به عراق در سال 84، 790 میلیون دلار بوده و در حال حاضر به 12 میلیارد دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم در آینده تا 40 میلیارد دلار برسد.
 
خجسته در پایان در مورد تحقیق و تفحص از بنیاد شهید نیز گفت: تحقیق و تفحص از بنیاد شهید مراحل پایانی خود را طی می‌کند و گزارش آن به زودی قرائت خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، مجلس ، صحن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.