سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار خداحفظی سفیر ایران در بیروت؛

"جبران باسیل" بر تاثیر مثبت روابط ایران با سایر کشور‌ها بر وضعیت داخلی لبنان تاکید کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در پایان ماموریت خود در لبنان با وزیر امور خارجه و رئیس مجلس لبنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "غضنفر رکن آبادی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در پایان ماموریت خود در لبنان با جبران باسیل وزیر خارجه لبنان دیدار و گفتگو کرد.  
 
در این دیدار آخرین وضعیت روابط دو کشور و تحولات منطقه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.  
 
جبران باسیل وزیر خارجه لبنان با ابراز خرسندی از روابط ممتاز دو کشور اظهار داشت: بدون شک سفرای جمهوری اسلامی ایران در لبنان با توجه به نحوه تعامل خود با جریان‌های مختلف سیاسی لبنان نقش بارزی در این راستا برعهده داشته‌اند.  
 
وزیر خارجه لبنان با تاکید بر تاثیر مثبت روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های منطقه و جهان بر وضعیت داخلی لبنان ابراز امیدواری کرد مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با مجموعه کشورهای ۵+۱ به مراحل پایانی خود نزدیک شود.  
 
غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز روابط ممتاز دو کشور را نتیجه تعامل کاملا مثبت و شایسته وزارت خارجه لبنان ارزیابی کرد و ضمن تشکر و قدردانی از وزیر امور خارجه و دیگر مقامات لبنانی از جمله عدنان منصور و علی الشامی وزرای سابق امور خارجه لبنان که در طی چهار سال گذشته مسئولیت وزارت خارجه لبنان را برعهده داشته‌اند، اظهار داشت: تعامل مثبت مقامات لبنانی زمینه را برای امضای موافقتنامه‌های عدیده‌ای فراهم کرده و اکنون به لطف همین تعامل مثبت می‌توان گفت بسیاری از وزارتخانه‌ها، موسسات و نهادهای جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در لبنان مرتبط هستند و همکاری دارند..  
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در پایان ملاقات و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص انتخابات ریاست جمهوری لبنان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ثبات و استقرار لبنان حمایت کرده و امیدوار است جریان‌های مختلف سیاسی لبنان در سریع‌ترین زمان ممکن به توافقی در این خصوص دست یابند.  
 
غضنفر رکن آبادی همچنین با نبیه بری رئیس مجلس لبنان دیدار و گفتگو کرد.  
 
رئیس مجلس لبنان در این دیدار با اشاره به پایه‌های محکم روابط دو کشور ایران و لبنان اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و در منطقه کاملا موفق بوده و اکنون روابط کاملا مستحکمی میان دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی وجود دارد و در همین چارچوب پارلمان‌های دو کشور نیز شاهد روابط کاملا ممتازی هستند.  
 
نبیه بری نقش جمهوری اسلامی ایران را در منطقه با اهمیت ارزیابی کرد و با اشاره به حساسیت شرایط کنونی لبنان و منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با سیاست فعال خود همواره در راستای تقویت ثبات و استقرار کشورهای منطقه گام برداشته است.  
 
غضنفر رکن آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز با اشاره به نقش بارز رئیس مجلس لبنان در تقویت مقاومت و در توسعه همکاری‌های پارلمانی دو کشور از وی قدردانی کرد.  

لازم به ذکر است در این دیدار در خصوص آخرین تحولات صحنه داخلی لبنان و منطقه گفتگو شد و رئیس مجلس لبنان لوح تقدیر مجلس نمایندگان لبنان را به سفیر جمهوری اسلامی ایران تسلیم کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.