سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

افزایش 50 درصدی خرید تصمینی گندم در کشور

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 با بیان اینکه امسال خرید تضمینی گندم در سطح کشور نسبت به سال قبل حدود 50 درصد افزایش یافته، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم خرید گندم در سال‌جاری در استان 30 درصد افزایش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجانشرقی، علی شامی نژاد در جلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم، با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان آذربایجان شرقی از اول تابستان آغاز میشود، اظهار کرد: 32 مرکز خرید دولتی و بخش خصوصی و همچنین مراکز خرید سازمان تعاون روستایی آماده خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان هستند.

وی با بیان اینکه امسال خرید تضمینی گندم در سطح کشور نسبت به سال قبل حدود 50 درصد افزایش یافته، افزود: در سال گذشته 300 هزار تن گندم در سطح استان خریداری شد که پیشبینی میکنیم این رقم در سال جاری بیش از 30 درصد افزایش داشته باشد.

شامی نژاد افزود: ظرفیت ذخیرهسازی گندم در استان 800 هزار تن و معادل دو برابر نیاز استان است و با خرید تضمینی حدود 450 هزار تن گندم در سال جاری مشکلی از نظر تامین نیاز استان نخواهیم داشت.

وی با اعلام اینکه مشکلی در پرداخت نقدی بهای گندم به کشاورزان وجود ندارد، گفت: با توجه به اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی از سوی دولت، کشاورزان با رغبت بیشتری اقدام به کاشت کردند و حدود 30 تا 40 درصد کاشت گندم افزایش یافته است.

شامی نژاد قیمت 1050 تومان برای خرید تضمینی گندم را مناسب دانست و گفت: اعلام این قیمت باعث حذف واسطهها و دلالان شده و تا به حال کشاورزان از روند خرید گندم رضایت دارند.

کریم مهری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: پیشبینی این سازمان برای تولید گندم استان در سال جاری، 800 هزار تن است و تمهیدات لازم برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان انجام شده است.

کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی در سطح استانها و شهرستانها تشکیل شده و ماموریت هماهنگی دستگاههای ذیربط در خصوص نحوه خرید گندم از کشاورزان را بر عهده دارد./س
 
 
 
برچسب ها: خرید ، تصمینی ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.