سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ رییس سازمان پزشکی قانونی خبر داد:

اجرای طرح داد پزشک با هدف صدور سریع گواهی فوت در کشور

دکتر احمد شجاعی در نشست خبری با خبرنگاران در شهرکرد گفت: اجرای این طرح در تهران به صورت پایلوت آغاز شده و به مرور در سایر استان ها نیز اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

وی گفت: هم اکنون در برخی از مناطق دریافت گواهی فوت و دفن با مشکلاتی همراه است و اجساد برای صدور این گواهی به پزشکی قانونی ارجاع می شود که اتلاف وقت را به دنبال دارد.

شجاعی اظهار داشت: با اجرای این طرح، پزشکانی که تخصص پزشکی قانونی دارند، می توانند گواهی فوت صادر و از اعزام مواردی که ضرورت ندارد به پزشکی قانونی جلوگیری می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح می توان آمار دقیقی و علمی در زمینه علت فوت در کشور حاصل کرد تا از این آمار در زمینه پیشگیری استفاده کرد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور برای شرکت در یست و نهمین همایش فصلی سراسری مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور، به شهرکرد سفر کرده است.

بیست و نهمین همایش فصلی سراسری مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور، با شعار « ارتقای فرهنگ خدمت رسانی با مدیریت جهادی »، با حضور رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، قائم مقام و مدیران این سازمان، به مدت سه روز در شهرکرد؛ مرکز استان چهارمحال و بختیاری، در حال برگزاری است.

در این همایش سه روزه، موضوعات ترسیم نقشه جامع معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی،ارائه گزارش حوزه های مختلف معاونتها و ادارات کل سازمان، استقرار سیستم مدیریت کیفیت در آزمایشگاه های سازمان پزشکی قانونی، پیش نویس بازنگری دستورالعمل معاینات و آزمایش های موارد ارجاعی مرتبط با قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست یا بد سرپرست، دستورالعمل اقدامات پزشکی قانونی در حوادث دسته جمعی انسان ساخت، و نتایج بررسی گزارشات صحنه جرم و جوازهای دفن در سال 92، مورد بررسی قرار می گیرد./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.